Lektoři
Mgr. David Šourek
Vystudoval Evangelickou teologickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. V sociálních službách se pohybuje od roku 1995. Působil ve funkci ředitele Diakonie ČCE – střediska v Čáslavi, které se věnuje práci s lidmi s mentálním postižením (1999-2008), následně jedno funkční období (2008-2013) působil jako ředitel celé Diakonie ČCE (126 registrovaných služeb, cca 40 organizačních jednotek, cca 1500 zaměstnanců) a jednatel jejich servisních organizací. V rámci Diakonie ČCE založil Institut důstojného stárnutí. V současné době zastává pozici ředitele Centra rozvojových aktivit Unie zaměstnavatelských svazů ČR, pracuje jako lektor (společenská odpovědnost organizací, age-management, moderní metody řízení, přátelská pracoviště) a konzultant (financování sociálních služeb, audity poskytovatelů). V APSS ČR pracuje také v rámci česko-švýcarského projektu jako expert na téma důstojného umírání a spirituálního doprovázení (2014-2016).
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Kvalita je víc, než jen papíry!
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář "Kvalita je víc než jen papíry!" ukazuje praktickou cestu ke skutečné kvalitě v sociálních službách prostřednictvím hodnot a zlepšování vnitřní kultury organizace. Standardy kvality v sociálních službách a způsob, kterým jsme je v České republice uchopili, nás nakonec přivedly k absolutní zavalenosti všemi možnými i nemožnými papíry. Na vše vytváříme dokumentaci, manuály, postupy a metodiky a často také zpracováváme dokumentaci k dokumentaci, a roztáčíme tak nekonečnou spirálu byrokratického papírování. Opravdu ale vedou všechny ty papíry k zajištění, udržení nebo zvyšování kvality služeb, které klientům poskytujeme? Dá se o tom úspěšně pochybovat, už proto, že ve skutečnosti spíše než kvalitu řídíme procesy. Ve výrobním sektoru dobře řízený proces znamená předpoklad dobrého výrobku. Ve službách to ale není tak jednoduché. Základem kvality služeb jsou vždy lidé, pracovníci. A ti se nedají řídit papírem. Věnujeme jim alespoň stejnou pozornost jako papírům? Uvědomujeme si, že motivace, postoje a hodnoty jednotlivých pracovníků a jejich pocit spokojenosti na pracovišti jsou pro kvalitní službu to stěžejní? V rámci tohoto semináře si ukážeme jinou cestu ke kvalitě a profesionalitě v sociálních službách. Cestu založenou na lidech, kteří v sociálních službách pracují. Vlastně budeme hledat odpově´d na otázku, co musíme udělat pro to, aby nás práce bavila a chtěli jsme ji dělat dobře (kvalitně)?
Nebojme se spirituality! Úvod do tématu vnímání a naplňování spirituálních potřeb klienta
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení