Lektoři
Mgr. Michal Žmolík
- vystudoval obor Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích na Fakultě Humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze.
- hlavní pracovní činnost: věnuje se převážně psychoterapii, supervizi a vzdělávání formou přednášek, kurzů a školení, jejichž náplň tvoří na základě různorodých zkušeností z firemního prostředí i z veřejného sektoru
- vedlejší pracovní činnost: pozice terapeuta, supervizora a psychologa na základní škole a metodik prevence v Pedagogicko psychologické poradně pro Prahu 10
-
školící témata na kurzy, semináře a workshopy
- témata komunikace (asertivita, účinná komunikace apod.)
- řešení konfliktů
- stress management, syndrom vyhoření
- práce s emocemi, emoční inteligence
- řízení a leadership (řízení podřízených, manažerská práce s emocemi, práce s chybou, řízení a supervize....)
- řízení a týmová spolupráce, kultura a klima v organizaci
- osobní rozvoj
- paliativní péče
- lektorské dovednosti aj.
-
Novinky posledních let: aktivní spoluúčast při vedení odborných komplexních výcvikových programů pro kolegy lékaře, psychology, sociální pracovníky aj.
- mezinárodní výcvikový program pro budoucí lektory odborného kurzu Simulační medicíny realizovaný Aesculap Akademií při společnosti B Braun Medical
- pozice: trenér a lektor komunikace, supervizor
- akreditovaný psychoterapeutický výcvikový program v psychodynamickém a daseinsanalytickém směru pro budoucí psychoterapeuty.
pozice: lektor výcvikové psychoterapeutické skupiny
- akreditovaný rekvalifikační kurz Pracovník v sociálních službách
pozice: lektor, vyučované předměty: základy komunikace, rozvoj komunikačních dovedností, asertivita, úvod do psychologie, psychopatologie, sociálně právní minimum, metody sociální práce, prevence týrání a zneužívání osob, kterým jsou poskytovány sociální služby, krizová intervence
- akreditovaný rekvalifikační kurz Lektor dalšího vzdělávání
pozice: lektor, vyučované předměty: psychologie a komunikace
Nabídka služeb pro organizace:
uzavřená psychologická školení či kurzy na míru (viz nahoře přehled okruhů témat)
odborná supervize
-
- případová nebo týmová supervize pro organizace
- individuální supervize pro vedoucí organizací
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Komunikace nepříjemné zprávy
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb. Na kurzu si ukážeme praktické postupy, jak v sociálních organizacích komunikovat emočně nepříjemné zprávy, jakými jsou například různé druhy organizačních a personálních změn, sdělování kritiky a chyby svým kolegům či klientům a veškerá komunikace s klienty a jejich rodinnými příslušníky (stěhování do nového pokoje, nová pravidla pobytu, zhoršení zdravotního stavu, oznámení nepříjemné zprávy rodině apod.). Zdůrazníme si, na co v jednání a v komunikaci nezapomenout, aby příjemce negativní zprávy rozhovor zbytečně nezranil, a jak se vyhnout jeho akutní stresové reakci. Komplexně si odkryjeme jednotlivé faktory, které mohou ovlivnit prožívání příjemce negativní zprávy. Objasníme si význam charakteru, postojů, sebehodnoty a sebevědomí v komunikaci nepříjemné zprávy u pracovníků sociálních služeb. Celkový přínos kurzu spočívá především k posílení sociálně-emočních kompetencí pracovníků sociální služby, s důrazem na posílení komunikačního sebevědomí v emočně zátěžových situacích v organizacích poskytujících sociální služby s cílem u nich předejít rozvoji syndromu vyhoření.
Komunikace nepříjemné zprávy
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb. Na kurzu si ukážeme praktické postupy, jak v sociálních organizacích komunikovat emočně nepříjemné zprávy, jakými jsou například různé druhy organizačních a personálních změn, sdělování kritiky a chyby svým kolegům či klientům a veškerá komunikace s klienty a jejich rodinnými příslušníky (stěhování do nového pokoje, nová pravidla pobytu, zhoršení zdravotního stavu, oznámení nepříjemné zprávy rodině apod.). Zdůrazníme si, na co v jednání a v komunikaci nezapomenout, aby příjemce negativní zprávy rozhovor zbytečně nezranil, a jak se vyhnout jeho akutní stresové reakci. Komplexně si odkryjeme jednotlivé faktory, které mohou ovlivnit prožívání příjemce negativní zprávy. Objasníme si význam charakteru, postojů, sebehodnoty a sebevědomí v komunikaci nepříjemné zprávy u pracovníků sociálních služeb. Celkový přínos kurzu spočívá především k posílení sociálně-emočních kompetencí pracovníků sociální služby, s důrazem na posílení komunikačního sebevědomí v emočně zátěžových situacích v organizacích poskytujících sociální služby s cílem u nich předejít rozvoji syndromu vyhoření.
Jak zvládnout syndrom vyhoření
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření, který se v posledních letech stal součástí oblasti sociálních služeb. Východiskem pro pochopení podstaty syndromu vyhoření u pracovníků této pomáhající profese je seznámení účastníků s obsahem základních pojmů, kterými jsou: zátěž, krize a krizová intervence, trauma, etická dilemata a stres. Se samotnou problematikou syndromu vyhoření se účastníci seznámí prostřednictvím výkladu, který obsahuje charakteristiku jednotlivých fází syndromu vyhoření, jeho příčiny, projevy a příznaky. Důraz je kladen na vysvětlení rozdílů mezi zátěží, krizí, traumatem, stresem a samotným syndromem vyhoření. Vysvětlen je proces adaptace na stres prostřednictvím fází adaptačního syndromu a strategie vyrovnání se se stresem. Program je zaměřen i na definování reakcí na syndrom vyhoření (biologické a psychické) a na seznámení účastníků s obrannými mechanismy. Vysvětlen je význam supervize v oblasti sociálních služeb, popsána je charakteristika profesionálně vedené supervize a je upozorněno na projevy a důsledky supervize neprofesionální. Dostatečný prostor je věnován teorii předcházení stresu, kdy si účastníci následně mají možnost v rámci řízené diskuse vyměňovat svoje zkušenosti nejen se stresem, ale i se samotným syndromem vyhoření – setkání přímé nebo zprostředkované. Nedílnou součástí programu je i vysvětlení spojitosti stresu a syndromu vyhoření včetně jeho prevence.