Lektoři
Mgr. Lucie Hanáčková Bicková
- Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 1998 – 2003
- Výcvik Integrované psychoterapie, ukončen 2009
- Supervizní výcvik, ukončen 2011
Lektorka má čtrnáctiletou zkušenost s managementem sociálních služeb jako jejich poskytovatel a současně jako sociální pracovnice. V letech 2007 – 2018 působila jako externí inspektorka kvality sociálních služeb MPSV. V současné době pracuje jako lektorka, auditorka, konzultantka a supervizorka. Je spoluautorkou knih Individuální plánování a Role klíčového pracovníka v sociálních službách a Pečovatelská služba v České republice. Má zkušenosti s terénními, ambulantními i pobytovými sociálními službami. Lektorskou a konzultantskou činnost zaměřuje na kvalitu poskytování sociálních služeb, rozvoj znalostí a dovedností pracovníků přímé péče i managementu prostřednictvím kurzů či individuálně dle potřeb poskytovatelů sociálních služeb.
Pro Institut vzdělávání L. Bicková lektoruje mj. témata:
- Úvod do individuálního plánování v službách sociální péče.
- Úvod do standardů kvality v sociálních službách pro pracovníky přímé obslužné péče.
- Příprava na inspekci sociálních služeb.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Náměty na tvorbu individuálních plánů uživatelů sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Cílem vzdělávacího programu je prohloubení základních znalostí a dovedností v procesu individuálního plánování. Účastník si prohloubí základní znalosti v procesu individuálního plánování, podpoří své kompetence jako klíčového pracovníka. obnoví a posílí své komunikační dovednosti potřebné pro individuální plánování a vymezí si rozsah úkonů, v jejichž rámci má individuálně plánovat dle zákona a příslušných vyhlášek. Na konkrétních kazuistikách a na příkladech dobré i špatné praxe pochopí provázanost mezi individuálním plánováním a poskytováním jednotlivých úkonů péče. Znalosti mu pomohou pochopit rozlišovat mezi podporou a přepečováváním. Upevní si znalosti o náplni práce klíčového pracovníka.
Praktický průvodce individuálním plánováním zejména v pečovatelských službách
Kurz je určený zejména pro pečovatele a pečovatelky (pracovníky v sociálních službách) a sociální pracovníky, a to zejména v pečovatelských službách, ale i v dalších službách sociální péče. Navazuje na vědomosti získané v primárním vzdělávání či v rekvalifikačním kurzu. Kurz umožní jeho účastníkům propojit teorii s praxí prostřednictvím odkazů na konkrétní příklady ze života poskytovatelů. Umožní jim nahlédnout na individuální plánování z jiného úhlu, který jim přinese při plánování velkou úlevu a pochopení, proč vlastně plánovat. Pochopí, co jsou osobní cíle, jak je zjišťovat, jaká vazba existuje mezi nepříznivou sociální situací a osobními cíli, jak zjišťovat potřeby, schopnosti a možnosti uživatele tak, aby na základě těchto znalostí mohl naplánovat s uživatelem průběh péče a vytvořit tak smysluplný individuální plán. Na příkladech je rovněž ukázáno, jak má vypadat hodnocení průběhu služby a naplňování osobních cílů. Dále je na příkladech z praxe poukázáno, jaká specifika platí pří plánování u uživatelů s demencí, s dalším zdravotním postižením, jak plánovat u uživatelů omezených ve svéprávnosti. Cílem kurzu je, aby v závěru účastníci mohli s úlevou říci, „vždyť plánování je tak jednoduché a přirozené!“
Standardy kvality sociálních služeb
Náměty na tvorbu individuálních plánů uživatelů sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Cílem vzdělávacího programu je prohloubení základních znalostí a dovedností v procesu individuálního plánování. Účastník si prohloubí základní znalosti v procesu individuálního plánování, podpoří své kompetence jako klíčového pracovníka. obnoví a posílí své komunikační dovednosti potřebné pro individuální plánování a vymezí si rozsah úkonů, v jejichž rámci má individuálně plánovat dle zákona a příslušných vyhlášek. Na konkrétních kazuistikách a na příkladech dobré i špatné praxe pochopí provázanost mezi individuálním plánováním a poskytováním jednotlivých úkonů péče. Znalosti mu pomohou pochopit rozlišovat mezi podporou a přepečováváním. Upevní si znalosti o náplni práce klíčového pracovníka.