Lektoři
Mgr. Magdaléna Hejlová
Vedoucí sociálního úseku a koordinátorka paliativní péče v Domovech sociálních služeb Litvínov, p. o.
Absolventka Univerzity Karla Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ekonomické fakulty, oboru Sociální práce a Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Teologické fakulty oboru Etika v sociální práci. Oblasti sociální práce se věnuje od roku 2009 v Domovech sociálních služeb Litvínov, p. o., kam nastoupila na detašované pracoviště Křížatecká 16. Od roku 2015 má na starosti pobytové služby Domov pro seniory, Domov se zvláštním režimem pro osoby s chronicky duševním onemocněním a etylickou demencí a Domov se zvláštním režimem pro osoby s Alzheimerovou nemocí a jinými typy demence.
Od roku 2014 je členkou Profesního svazu sociálních pracovníků, nyní místopředsedkyní.
Lektorské činnosti se začala věnovat v roce 2018.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Vyjednávání podmínek smlouvy a dojednání cíle spolupráce
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program podpoří sociální pracovníky, aby s klienty pracovali efektivněji, zvláště ve fázi č. 4 případové sociální práce. Zdokonalí si dovednosti nutné pro úspěšné zvládnutí jednotlivých fází případové práce, které se cyklicky prolínají. Prakticky budou rozvíjet sebereflexi nutnou pro odlišení práce kontrolní a pomocné. Zjistí, jak s klientem mapovat jeho potřeby a očekávání, jak definovat cíle a zplnomocnit klienta k jejich řešení, jak stanovit potřebnou míru podpory. V praktických nácvicích rozšíří schopnosti efektivních rozhovorů nutných pro dojednání cílů, stanovení zakázky a kroků nutných pro řešení nepříznivé sociální situace.
Individuální plánování poskytované sociální služby
Tento kurz je zaměřen na podporu zaměstnanců poskytovatelů sociálních služeb při zjišťování potřeb, přání a možností uživatele. Pracovníci potřebují vědět, co se po nich žádá, jaké odpovědnosti z plánování plynou a s jakými obtížemi se mohou potkat. Kurz umožní účastníkům nahlédnout na individuální plánování z úhlu pohledu uživatele sociální služby a ukáže jim cestu, jak zjišťovat potřeby uživatele a následně s nimi i pracovat, aby se plán nestal jen formalitou.
Paliativní přístup a péče u osob s demencí v zařízeních sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Úvod do problematiky aktivizace uživatelů sociálních služeb
Cílem akreditovaného kurzu je seznámit účastníky s procesem aktivizace u uživatelů seniorů, mentálně nebo kognitivně znevýhodněných uživatelů a u osob s kombinovaným postižením. Úvodem programu budou posluchači seznámeni s významem aktivizace, s jejími principy a druhy. Budou probrány techniky a terapie, z kterých aktivizace vychází se zaměřením na kognitivní rehabilitaci, reminiscenci, arteterapii a ergoterapii. Praktické nácviky budou směřovat k práci s jemnou motorikou s podporou terapeutické hmoty. Účastníci budou mít možnost vyzkoušet si prakticky přípravu skupinové kognitivní rehabilitace a budou jim prakticky předvedeny možnosti variace technik pro různé skupiny účastníků, dále pak kreativní možnosti reminiscence s ukázkami práce se seniory. Vyzkouší si i způsob motivace aktivity a práci s předmětem a obrazovým materiálem.
Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním, anebo s lidmi z různých cílových skupin ohrožených sociálním vyloučením. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože často vyžadují specifický přístup v komunikaci. Nový zaměstnanec je často konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jak se má postavit k problematickým situacím v komunikaci. Tento kurz, který by měl ideálně navazovat na kurz Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách pomůže pracovníkům se zorientovat v typologii klienta v různých cílových skupinách a v nácviku z modelových situací trénuje techniku komunikace, učí se reagovat na konkrétní zvláštnosti klienta, porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi a neposlední řadě pracuje na sefereflexi, náhledu na své vlastní limity a možnosti.