Lektoři
PhDr. Mgr. Jakub Jestřáb MBA
Profesně mám nejblíže k přímé péči a řízení kvality s důrazem na důstojnou, šetrnou a bezpečnou práci v zařízení sociálních služeb.
Jsem přesvědčený, že klient nemá být pasivním příjemcem služby. Proto, abychom tohoto docílili ovšem musíme individualizovat, propojit odborníky napříč profesemi a na klienta pohlížet holisticky (bio-psycho-socio-spirituálně). Cesta k těmto hodnotám a smýšlení u mě začala na pozici pracovníka v sociálních službách (PSS), později sociálního pracovníka a nakonec manažera. Nejen proto vím, jak náročná, zodpovědná, ale i obohacující je práce v sociálních službách.
Nyní se snažím osvojené příklady dobré praxe šířit dál. Kladu důraz na interaktivní pojetí výuky s převažujícími praktickými nácviky, videoukázkami, diskuzí a pracovními listy.
Absolvované studium:
- *odborná způsobilost k výkonu zdravotnického povolání Zdravotně-sociální pracovník
- 2022: PF Univerzita Palackého v Olomouci - rigorózní řízení (PhDr.) v oboru Pedagogika-Sociální práce
- 2021: FVES Vysoká škola Jagiellońská v Toruni - profesní program MBA v oboru Managemet a ekonomika
- 2021: ZSF Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích - navazující magisterské studium (Mgr.) v programu Management sociální práce v organizacích se specializací Zdravotně sociální péče v kontextu řízení organizace
- 2019: ZSF Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích - bakalářské studium (Bc.) Rehabilitační psychosociální péče
- 2016: Střední zdravotnická a vyšší odborná škola Cheb v oboru Sociální činnost
Spolupodílel jsem se na založení domácí hospicové péče a projektu Street medicine Plzeň. Krom výuky v kurzech akreditovaných MPSV mě můžete potkat v rámci dalšího vzdělávání pro MŠMT či jako autorizovanou osobu pro vybrané profesní kvalifikace.
Pravidelně publikuji v odborných peridikách. Jsem členem Profesního svazu sociálních pracovníků v sociálních službách APSS ČR, České resuscitační rady a Společnosti urgentní medicíny a medicíny katastrof ČLS JEP.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Vztek při práci s klientem aneb Zvládání agrese klientů i vlastní
Kurz si klade za cíl seznámit jeho frekventanty s problematikou vzteku a agresivního chování tak, aby po jeho absolvování nejen uměli rozpoznat a adekvátně reagovat na agresivní chování klientů, ale aby si také byli vědomi projevů vlastního vzteku a uměli s ním konstruktivně zacházet.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Bezpečné a šetrné polohování a mobilizace při péči o klienta v sociálních službách I.
Vzdělávací program vede k prohloubení odborných znalostí a dovedností účastníků v oblasti mobility, imobility a inaktivity. Systematicky řadí poznatky, po jejichž osvojení si je pracovník vědom nezbytných pracovních podmínek, rozumí specifikám fyzické práce a aplikuje při práci základní ergonomickou rozvahu. Součástí programu je hodnocení soběstačnosti a schopnosti spolupráce klienta nebo následná edukace pro šetrnou a bezpečnou manipulaci.
Jak si zdravě nastavit hranice
K online školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory nebo sluchátka a funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vztek při práci s klientem aneb Zvládání agrese klientů i vlastní
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz si klade za cíl seznámit jeho frekventanty s problematikou vzteku a agresivního chování tak, aby po jeho absolvování nejen uměli rozpoznat a adekvátně reagovat na agresivní chování klientů, ale aby si také byli vědomi projevů vlastního vzteku a uměli s ním konstruktivně zacházet.
Základy práce s klientem s agresivním chováním
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Pracovníci působící v různých druzích a formách sociálních služeb se každodenně setkávají s emocionálními změnami klientů. Nepříznivá sociální situace, kterou dlouhodobě nebo aktuálně prožívají, často ovlivňuje psychické rozpoložení klienta, které může mít za následek výkyvy nálad, často spíše do negativního pólu prokazující se osobní nespokojeností, neklidem, ale i verbální či neverbální agresivitou. Ta může být zaměřena na personál, ostatní klienty, vybavení zařízení, ale i sebe sama. Umět pracovat a především ovládat různé komunikační techniky a metody práce s klientem majícím sklony k agresivitě je nezbytné v sociálních službách. Tento kurz si bere za cíl provést účastníky komunikačními dovednostmi s lidmi v agresi, ale i plačícími či manipulativními. Nastaví jim hranice a zdůrazní principy a zásady práce vhodné pro práci s klienty s agresivními sklony. Část kurzu bude také zaměřena na opatření omezující pohyb osob, mapování potřeb klienta, respektive definici nenaplněných potřeb, které mohou vyvolávat neklid a nepohodu klienta. Významná část kurzu bude zaměřena také na zvládání komunikace s neklidným či agresivním klientem a rozplétání jejich negativních pocitů, včetně přípravy a nácviku obtížných rozhovorů při vzrůstajícím stresu. Záměrem je také podporovat respekt pomáhajících pracovníků k emocím druhé strany.