Otevřené kurzy
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Jak se domluvit při spolupráci v týmu
Kurz připraví pracovníky na zavádění efektivní komunikace jako nástroje k dosažení cílů poskytování sociální služby v rámci týmu. Základní poznatky o komunikaci a efektivitě budou provázány se zakázkou zadavatele a klienta, a z nich vyplývajících odpovědností v týmu. Kurz pomůže pracovníkům vědomě volit vhodný způsob komunikace s klienty i kolegy, a vedoucím pracovníkům pomůže nastavovat tento přístup napříč službou u různých pracovníků. Důraz bude kladen na postupy sledování dopadů komunikace při poskytování služby, poskytování zpětné vazby, motivaci pracovníků ke zvyšování efektivity komunikace s přesahem do vedení pracovníků (hodnocení, vzdělávání, odměňování). Cílem je předat účastníkům kompetence k zefektivňování komunikace v týmu služby.
Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora
Úvod do vzpomínkových aktivit aneb Kufr plný vzpomínek
Vzdělávací program se zaměřuje na využití vzpomínkových aktivit při práci se seniory a lidmi s demencí v sociálních službách. Důležitým východiskem pro pochopení významu práce se vzpomínkami je seznámení účastníků s obsahem základních pojmů a souvislostmi mezi nimi: vzpomínky, vzpomínání a jeho funkce a druhy, role osobnosti člověka v procesu vzpomínání, rozdíl mezi vzpomínkovými aktivitami a reminiscenční terapií, druhy vzpomínkových aktivit, přístupy k využívání vzpomínek při práci se seniory, význam a efekt vzpomínkových aktivit při práci s danou cílovou skupinou. Vzpomínky obecně jsou přirozenou součástí života každého člověka a u seniorů a lidí s demencí nabývají obzvlášť důležitého významu. Efekt vzpomínkových aktivit je u nich podmíněn správným přístupem pracovníků, kteří klienty při těchto aktivitách doprovázejí. Důraz je kladen na období adaptačního procesu, na přirozenost, na lidský přístup a rovnocenný vztah mezi klientem a pracovníkem. Program umožňuje účastníkům navzájem si předávat zkušenosti s danou aktivitou a na základě konkrétních kazuistik navrhnout možnosti řešení daných situací s cílem zkvalitnit přístup ke klientovi tak, aby spokojenost byla jak na straně klienta, tak i pracovníka. Nedílnou součástí je i vysvětlení rizik spojených s realizací vzpomínkových aktivit a seznámení s možnostmi, jak jim předcházet. Součástí vzdělávacího programu je také praktická část, která je zaměřena především na výběr klientů vhodných pro aktivity spojené se vzpomínáním,