Lektoři
Mgr. Tomáš Ergens DiS.
Metodik, lektor, konzultant, supervizor a auditor v sociálních službách, a dále i kariérový poradce a kouč. Působí v neziskových organizacích a sociálních službách od roku 2006. Pracoval jako sociální pracovník s lidmi sociálně vyloučenými, se zdravotním postižením i sociálním znevýhodněním. Podílel se jako koordinátor projektů a vedoucí pracovník na koncepci a realizaci projektů s nadregionální působností se zaměřením na podporu lidí dlouhodobě nezaměstnaných a s různým zdravotním postižením. Spolupracoval také jako HR konzultant a pracovní konzultant jak s neziskovými organizacemi, tak s firmami z oblasti výroby i služeb. Dále podporuje pracovníky a manažery sociálních služeb na konzultacích, kurzech, auditech kvality apod. Absolvoval studium sociální práce (VOŠ), sociální pedagogiky a poradenství (VŠ), a dále se vzdělává (více viz profil na LinkedIn).
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Revize vnitřních pravidel a postupů realizace sociální služby
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz seznámí účastníky s několika možnými pojetími, jak může poskytovatel sociálních služeb přistoupit ke kontrole správnosti a vhodnosti nastavení vnitřních pravidel u registrované sociální služby, stejně jako ke kontrole správnosti a vhodnosti stanovených a v praxi prováděných postupů při realizaci služby pracovníky sociální služby. Téma bude zasazeno do kontextu aktuálně platné legislativy (zákon o sociálních službách, vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, občanský zákoník, zákoník práce a související), se zohledněním specifik různých typů sociálních služeb a potřeb subjektů podílejících se na systému poskytování sociálních služeb (uživatelé, pracovníci a poskytovatel sociální služby, MPSV, donátoři na lokální úrovni a spolupracující subjekty). Kurz pomůže pracovníkům uvědomit si význam kontroly a hodnocení souladu poskytování sociální služby s požadavky legislativy, potřebami osob, kterým je služba poskytovaná, a potřeby motivace pracovníků, kteří se na poskytování služby podílejí. Cílem je předat účastníkům základní strukturu, jak revidovat vnitřní pravidla a postupy a doporučit konkrétní techniky a postupy pro praxi použitelné v sociálních službách.
Jak lépe komunikovat v pomáhajících profesích
Téma bude zasazeno do kontextu různých typů služeb a různých oblastí podpory klientů služeb. Kurz pomůže všem pracovníkům vědomě volit vhodné strategie komunikace s klienty pro dosažení cílů služby a změny nepříznivé situace. Pozornost bude věnována zodpovědnosti za plnění cílů služby, sebereflexi vlastních komunikačních strategií, osobnostním bariérám v efektivitě komunikace a zkušenostem z praxe.