Lektoři
Mgr. Markéta Jindřichovská Brabencová

Vystudovala VOŠ Ostrava obor diplomovaný specialista pro ergoterapii, UP PdF Olomouc a MU PdF Brno, obor speciální pedagogika, sebezkušenostní výcvik v arteterapii na katedře psychologie MU PdF. Vzdělávání v oboru zahradní terapie pod garancí Hochschule für Agrar-und Umweltpädagogik Wien.Nyní je ve výcviku Eko Arteterapie u Jany Merhautové.
Pracuje jako ergoterapeutka pro oblast pracovní rehabilitace na Psychiatrické klinice FN Brno, dále jako vyučující odborných předmětů pro obor ergoterapie LF OU, lektorka v atestačním vzdělávání ergoterapeutů NCONZO, lektorka zahradní terapie a ergoterapie v oblasti sociálních služeb.
V letech 2012–2014 - projektová manažerka projektu “Zahradní terapie” v rámci programu „Evropská územní spolupráce Rakousko – Česká republika 2007-2013.“
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Zahrada jako nástroj k aktivizaci uživatelů sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
____________________________________________________________________________________________________________________________
- Terapeutická zahrada - vymezení pojmu: definice oboru, vymezení terapeutické zahrady v rámci Green care, vývoj interdisciplinárního oboru z historie po současnost, paralela terapeutických zahrad vs. ergoterapie, co je a není terapeutická zahrada.
- Proces vzniku terapeutické zahrady - zahrady smyslů: vliv přírody na zdraví člověka (biofilie, preference krajiny, attention restoration theory), prostor terapeutické zahrady, senzoricky stimulační zahrada: zahradně-terapeutické prvky, herní prvky v zahradě, relaxace a wellness, ergonomie v zahradě.
- Terapeutická zahrada jako součást ergoterapie: využití terapeutických zahrad pro podporu hlavních oblastí působení ergoterapie: ADL (personální a instrumentální), práce a volného času a sociálních vztahů.
- Příklady dobré praxe: příklady dobře fungujících terapeutických zahrad v ČR i zahraničí (Německo, Rakousko).