Lektoři
Mgr. Lucie Hanáčková Bicková

- Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 1998 – 2003
- Výcvik Integrované psychoterapie, ukončen 2009
- Supervizní výcvik, ukončen 2011
Lektorka má čtrnáctiletou zkušenost s managementem sociálních služeb jako jejich poskytovatel a současně jako sociální pracovnice. V letech 2007 – 2018 působila jako externí inspektorka kvality sociálních služeb MPSV. V současné době pracuje jako lektorka, auditorka, konzultantka a supervizorka. Je spoluautorkou knih Individuální plánování a Role klíčového pracovníka v sociálních službách a Pečovatelská služba v České republice. Má zkušenosti s terénními, ambulantními i pobytovými sociálními službami. Lektorskou a konzultantskou činnost zaměřuje na kvalitu poskytování sociálních služeb, rozvoj znalostí a dovedností pracovníků přímé péče i managementu prostřednictvím kurzů či individuálně dle potřeb poskytovatelů sociálních služeb.
Pro Institut vzdělávání L. Bicková lektoruje mj. témata:
- Úvod do individuálního plánování v službách sociální péče.
- Úvod do standardů kvality v sociálních službách pro pracovníky přímé obslužné péče.
- Příprava na inspekci sociálních služeb.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Praktický průvodce individuálním plánováním nejenom v pečovatelských službách
Podstatou tohoto vzdělávacího programu je informovanost účastníky o IP jako nástroji zjišťování informací a budování důvěryhodného vztahu klíčového pracovníka s klientem. Smyslem a cílem tohoto programu je propojit proces IP s prací s životním příběhem klienta v tom smyslu, aby účastníci pochopili, proč je důležité zjišťovat potřeby, očekávání, životní příběh, životní role a hodnoty každého klienta sociální služby. Výsledkem však není jen pochopení důvodu proč, ale především profesní dovednost zjištěné informace využívat při poskytování sjednané sociální služby tak, jak klient očekává, a tak jaké jsou možnosti každého poskytovatele. Součástí vzdělávacího programu bude interaktivní propojení teorie s nácvikem technik zaměřených především na zjišťování potřeb a očekávání klientů, vzpomínání, vedení rozhovoru a pokládání vhodných otázek, naslouchání, vedení dokumentace a propouštění zjištěných informací do každodennosti sociální služby.