Lektoři
Bc. Marie Bendová DiS.

Vystudovala jsem vyšší odbornou školu sociálně právní – sociální pedagogika (DiS.). V roce 2018 jsem dostudovala na UJKU obor speciální pedagogika (Bc.). V roce 2021 jsem získala odbornou způsobilost k výkonu zdravotnického povolání Zdravotně-sociální pracovník .
Jsem členem Profesního svazu zdravotnických pracovníků v sociálních službách
Profesně mám nejblíže k přímé péči s klienty a jejich rodinami. V minulosti jsem pracovala s cílovou skupinou osob s mentálním postižením a seniorů. Byla jsem vedoucí DOZP a terénní pečovatelské služby. Pracuji jako zdravotně-sociální pracovnice v nemocnici.
Věnuji se krizové intervenci, syndromu vyhoření, problematice stresu, stresových situací a komunikace pracovníků v sociálních službách.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Komunikace s osobami s tělesným postižením
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům základní informace o komunikaci s osobami s tělesným postižením. Osoby s tělesným postižením tvoří velmi různorodou skupinu, jejímž společným znakem je dočasné nebo trvalé omezení v oblasti motoriky. Tělesné postižení postihuje člověka ve všech složkách jeho osobnosti, a to nejen v oblasti motorické, ale také kognitivní, emocionální a sociální. Somatický aspekt je dán konkrétním typem postižení. Psychický aspekt je tvořen emočními prožitky vyvolanými změnami či situacemi souvisejícími s postižením, které vyvolávají u postiženého různé psychické reakce. Tělesné postižení je značně determinováno společensky – tím je vymezen sociální aspekt. Teprve v konfrontaci s prostředím se ukazuje rozsah postižení, přičemž neadekvátní podmínky omezují možnosti postiženého a mají významný podíl právě na jeho nejen aktuální psychický stav a tím stěžují integraci postiženého člověka do běžného života.
Základy krizové intervence
Seminář "Základy krizové intervence" pro pracovníky v sociálních službách představuje základní prostředek pro zvládání situací s osobami, které se z různých příčin staly emočně či psychicky nestabilní. Jedná se o základní dovednost přiblížit se člověku v krizi a poskytnout mu elementární podporu a pomoc, aby mohl získat orientaci v problému a nastartovat své vyrovnávací strategie zvládání stresu či krize. Seminář je určen laikům v oblasti psychologie a napomáhá zvládnout akutní stav krize nejen při mimořádných událostech. Principy práce představované na semináři jsou použitelné v praxi sociální práce napříč všemi druhy sociálních služeb, vyjma krizové pomoci, která zasluhuje rozsáhlejší dovednosti a schopnosti. Účastníci se mají možnost seznámit se základními principy práce s osobami v krizi, aniž by museli zvládat jiné terapeutické metody práce. Základy krizové intervence jsou vhodnou metodou práce pro pracovníky v přímé péči i administrativně technický personál pracující okrajově s klienty sociálních služeb.
Komunikace s osobami s tělesným postižením
Cílem kurzu je poskytnout účastníkům základní informace o komunikaci s osobami s tělesným postižením. Osoby s tělesným postižením tvoří velmi různorodou skupinu, jejímž společným znakem je dočasné nebo trvalé omezení v oblasti motoriky. Tělesné postižení postihuje člověka ve všech složkách jeho osobnosti, a to nejen v oblasti motorické, ale také kognitivní, emocionální a sociální. Somatický aspekt je dán konkrétním typem postižení. Psychický aspekt je tvořen emočními prožitky vyvolanými změnami či situacemi souvisejícími s postižením, které vyvolávají u postiženého různé psychické reakce. Tělesné postižení je značně determinováno společensky – tím je vymezen sociální aspekt. Teprve v konfrontaci s prostředím se ukazuje rozsah postižení, přičemž neadekvátní podmínky omezují možnosti postiženého a mají významný podíl právě na jeho nejen aktuální psychický stav a tím stěžují integraci postiženého člověka do běžného života.
Asertivita jako strategie jednání pro pracovníky sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Absolvent semináře získá účastník nové znalosti z oblasti komunikace a asertivity. Cílem je posílit sebejistotu v komunikaci, v jednání i v řešení konfliktních situací s klienty sociálních služeb.
Budeme hovořit o pozadí vývoje dovednosti jednat asertivně a to v kontextu vlastní sebehodnoty, profilu potřeb sociálního pracovníka, i o typech manipulací, které v komunikaci sociální pracovník nebo klient používají.
OBSAH KURZU:
- Úvod do problematiky asertivity jako strategie jednání v mezilidských vztazích a komunikaci v organizacích sociálních služeb
- Sebehodnota pracovníka, asertivní komunikace a práva, typy manipulace
- Asertivita a duševní hygiena, využití v pracovním i osobním životě