Lektoři
Mgr. Soňa Rúberová
Pracuji 16 let v sociálních službách, s cílovou skupinou senioři. Prošla jsem od úplného základu přímé péče, přes aktivizační pracovnici až k vedoucí oddělení. Ve své práci mám na starosti sociální záležitosti uživatelů sociální služby, komunikaci s rodinami, zajišťování kvalitní péče. Mimo jiné jsem nadřízena pracovníkům přímé péče, kde plním veškeré personální záležitosti.
Jsem ráda, že jsem si vyzkoušela více pracovních pozic, a z toho důvodu mám daleko větší náhled na problematiku péče v sociálních pobytových službách.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Individuální plánování poskytované sociální služby
- Legislativní rámec procesu plánování: povinnosti poskytovatelů při plánování služby vymezené zákonem 108/2006 Sb. o sociálních službách
- Lidská práva v kontextu procesu plánování: lidská práva, Listina základních práv a svobod, mezinárodní úmluvy, správné porozumění lidských práv, vlastní vůle uživatelů, povinnosti uživatelů.
- Proces a metody plánování: proces jako vyhodnocování dosavadního průběhu služby a dojednávání vhodné podpory pro následující období, která vychází z očekávání uživatele, jeho potřeb a osobních cílů.
- Sestavení individuálního plánu s uživatelem: postup při sestavení IP, frekvence plánování i vyhodnocování, dokumentace IP, podpora klíčových pracovníků, týmová spolupráce při plánování a kontrola IP.
- Role klíčového pracovníka v procesu plánování: kdo je klíčový pracovník, jeho role, kompetence, předpoklady a dovednosti včetně vlastních očekávání.
- Specifika procesu plánování s nekomunikujícím nebo nespolupracujícím klientem: příprava na rozhovor, dojednání rozhovoru, sdílení v týmu a realizace dojednané podpory. Metody (techniky) – intuitivní, racionální, rozhovor s referujícími osobami a studium dokumentace uživatele.
Práce s rodinou klienta sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
_________________________________________________________________________________________________________________________
- Úvod do problematiky tématu: základní definice rodiny a jejich rozdělení, adaptabilita rodin, hranice, funkce rodiny a metodologie rodin.
- Vymezení problémových okruhů pro práci s rodinou: vymezení nejčastějších a základních problémů v komunikaci s rodinou klienta, jak vypadá komunikace s rodinou klienta v rámci specifických sociálních služeb, včetně specifikace CS služeb.
- Základní legislativní rámec – vůle uživatele a vůle rodiny: poslání sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., vůle klienta versus vůle rodiny, jak rozlišíme vůli uživatele dle specifik jednotlivých cílových skupiny (zejména s ohledem na poruchy volního procesu u osob s mentální retardací, poruchy CNS, paměti, atd.), omezení svéprávnosti - základní legislativní rámec.
- Základní techniky řešení konfliktů: konflikt a jeho rozdělení, strategie řešení konfliktů, hranice a jejich role při řešení konfliktů.
- Práce se statutem stížností a podnětů ze strany rodiny: statut stížností dle zákona 108/2006 Sb., odpovědnost a její principy.
- Práce s rodinou v rámci techniky krizové intervence: krize a její příčiny, fáze krize, prostředky KI, příklady praxe použití techniky KI při práci s rodinou klienta.
- Základní pravidla pro komunikaci s rodinou: vymezení 10 základních pravidel pro práci s rodinou.
Standardy kvality sociálních služeb
- Úvod do problematiky tématu: vymezení základních pojmů.
- Naplňování standardů: poslání, okruh osob, vymezení cílové skupiny.
- Cíle služby: stanovení postupů, zásady služby, vnitřní pravidla služby, funkce předpisů.
- Standardy kvality: ochrana práv uživatelů, jednání zájemce o službu, smlouva o poskytování služby, individuální plánování, dokumentace, stížnosti, návaznost na poskytované služby. Návaznost na poskytované služby, personální a organizační zajištění, profesní rozvoj zaměstnanců, místní a časová dostupnost služby, informovanost o službě. Prostředí a podmínky poskytování služby, nouzové a havarijní situace, zvyšování kvality.
Individuální plánování s uživateli s demencí
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon, reproduktory, webkameru
- kvalitní internetové připojení
__________________________________________________________________________________________________________________________
- Demence a Alzheimerova choroba: seznámení s demencí i Alzheimerovou chorobou, funkcemi mozku, příznaky nemocí, psychickými i somatickými změnami ve stáří a jednotlivými stádii nemoci.
- Zjišťování potřeb uživatele s demencí: základní komunikační pravidla při zjišťování potřeb uživatele s demencí, zpracování individuálního plánu a jeho zavádění do praxe.
- Proces plánování s uživatelem s demencí: proces plánování s ohledem na již zjištěné potřeby a jejich propojování s životním příběhem uživatele, jeho zvyklostmi, návyky a osobními cíli.
- Sestavení individuálního plánu uživatele s demencí: metody práce - vedením rozhovorů, intuicí, empatickým pozorováním, smysl plánování a vytvoření zkušebního individuálního plánu.