Lektoři
Mgr. Michaela Veselá

Lektorské činnosti se věnuje již od roku 2010 a od roku 2011 lektoruje pro IVA. Absolvovala Teologickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, obor učitel náboženství a etiky. Od roku 1998 pracuje v sociálních službách, postupně na pozici dobrovolníka, pracovníka v přímé péči, organizačního pracovníka, zástupce ředitele a ředitele. V současné době se plně věnuje lektorování pro IVA a výuce na VOŠ ETS Praha, kde zastává i post zástupce vedoucího katedry sociální práce. Ve své praxi pracovala s lidmi v krizi, lidmi pod vlivem návykových látek či jejich příbuznými, osobami bez přístřeší, oběťmi domácího násilí, dětmi i mládeží, lidmi s kombinovaným postižením i seniory. S Michaelou Veselou se setkáte na seminářích pořádaných Institutem vzdělávání na témata:
- Etika.
- SQSS – úvod do problematiky.
- Komunikace a rozvoj komunikačních dovedností.
- Aktivizace a aktivizační techniky.
- Úvod do supervize.
- Úvod do krizové intervence.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Virtuální realita - péče o klienta
APSS ČR dlouhodobě připravuje takzvané unikátní kurzy, u kterých využívá především interaktivní metody, řadu netradičních pomůcek a mediálních výukových materiálů, za pomoci kterých mohou lektoři předávat to podstatné pro účastníky – praxi, nové metody práce v sociálních službách a aktuální informace. Účastníci tohoto kurzu se za pomoci brýlí virtuální reality stanou přímými aktéry poskytování péče v oblasti podávání jídla, zajištění hygieny a aktivizace seniora nebo osoby se zdravotním postižením. Kurz bude vhodný pro všechny formy a druhy sociálních služeb pro výše uvedené cílové skupiny, stejně tak i pro neformální pečovatele. Základ tohoto kurzu tvoří teoretický vhled do každodenních úkonů péče, avšak z pohledu člověka, který potřebuje podporu, pomoc a péči. Cílem tohoto kurzu je více se zaměřit na potřeby a očekávání pečované osoby, a to prostřednictvím vlastního prožitku. Při tomto kurzu bude využita technologie virtuální reality. Účastníci se stanou přímými aktéry poskytovaných úkonů a díky interaktivní zpětné vazbě získají jiný pohled na prováděné pečovatelské úkony.
Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Chci pyžamový den s dortem aneb Sociální služba 21. století
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz klade důraz na potřeby, přání a očekávání klientů, především v pobytových sociálních službách. Pro ty v ČR je typické, že jsou využívány dlouhodobě, obzvláště pak v domovech pro osoby se zdravotním postižením. V takovýchto službách je důležité podporovat nejen klienty, ale i pracovníky. Byť nezáměrně, stále dochází k tendenci utvářet takzvanou režimovou sociální službu, která nejde naproti klientovi, ale spíše mnohaletým zvyklostem, což ji činí stereotypní, a to jak pro klienty, tak i pro pracovníky. Součástí semináře bude opět informačně bohatý teoretický výklad, intenzivní individuální i skupinová interakce, práce s pracovními listy a kazuistikami a pohled na moderní sociální službu, jak v teoretické rovině, tak i v rovině praktické, vycházející z flexibility a kreativity účastníků.