Lektoři
Mgr. Magdaléna Hejlová

Vedoucí sociálního úseku a koordinátorka paliativní péče v Domovech sociálních služeb Litvínov, p. o.
Absolventka Univerzity Karla Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ekonomické fakulty, oboru Sociální práce a Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Teologické fakulty oboru Etika v sociální práci. Oblasti sociální práce se věnuje od roku 2009 v Domovech sociálních služeb Litvínov, p. o., kam nastoupila na detašované pracoviště Křížatecká 16. Od roku 2015 má na starosti pobytové služby Domov pro seniory a Domov se zvláštním režimem pro osoby s Alzheimerovou nemocí a jinými typy demence. Do roku 2021 Domov se zvláštním režimem pro osoby s chronicky duševním onemocněním a etylickou demencí. V tomto roce došlo k humanizaci sociálních služeb DSS Litvínov a tato služba se již poskytuje na Zátiší 177, Litvínov 8. Od roku 2014 je členkou Profesního svazu sociálních pracovníků. Lektorské činnosti se začala věnovat v roce 2018.
Absolvovala několik dalších výcviků a úspěšně složila profesní kvalifikace:
- Kouč – Terapeut psycho-energetické transformace – 120 hod. – Mgr. Bc. Barbora Studená, Ostrava, MŠNT 6222/2022-2
- Výcvik v relaxačních technikách – 160 hod. – Hélio – centrum pro duševní zdraví s.r.o., Praha 7
- Supervízia v pomáhajúcich profesiách – 240 hod. od 27. 5. 2022 – ukončení 31. 5. 2023 – 3704/2023/16/1 – Akadémia humanitných a medzikulturálnych štúdií Edith Steinovej, n.o., Bratislava
- Mentoringový výcvik – 16 hod. - ČAM a Centrum dohody – 24. 5. 2023
- Profesní kvalifikace – Průvodce/průvodkyně umírajících a pozůstalých 69-056-M – 16.4.2023 Šternberk – číslo autorizace 28665/2022-94
- Profesní kvalifikace – Poradce pro pozůstalé 69-020-M – 15.4.2023 Šternberk – číslo autorizace MMR-39245/2017-94
- Výcvikový kurz – Terapie zážitkem – 381 hod. – 2 roky (2022-2024)
- Legendární lektor – Intenzivní trénink trenérů – International Education Society – Top Vision – E/CZ/BBB/III/a/63611a– 22. 4. 2022
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Přestaňte na mě křičet...! aneb Laskavý a pozitivní přístup ke klientovi
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
____________________________________________________________________________________________________________________________
Ne vždy jsou formální i neformální pečovatelé příliš ochotni přemýšlet o stáří, myšlenky na stáří vytěsňují na okraj pozornosti. Z toho vyplývá, že jim může chybět schopnost vcítit se do nároků a problémů života seniorů (obzvláště těch s demencí), chápat je, mít o ně zájem a respektovat je. Tento kurz se proto zaměřuje na podporu pečovatelů, aby pochopili seniory, o které pečují. Téměř všichni lidé s demencí vykazují během své nemoci náročné chování v každodenní péči. Neklid, strach, agrese nebo neustálé výkřiky vnímají spolubydlící, příbuzní a ošetřovatelé jako břemeno. Pečovatelé potřebují důkladné odborné znalosti, aby se mohli profesionálně zabývat takovýmto chováním lidí s demencí a nepropadali vlastním emocím a negativnímu jednání.
- Člověk v centru pečovatelských praktik
- Profesní diskrétnost
- Pozitivní a negativní jednání pečovatele
- Identifikace praktik negativního jednání pečovatele
- Svědek negativního jednání: Co dělat v případě svědectví negativního jednání kolegy?
- Předcházení negativního jednání pečovatele
- Principy vztahu a pomoci, respekt k individualitě klienta, zájem o jeho zvyklosti, prostředí a zázemí.
- Komunikace jako základ pozitivního jednání
- Kolektivní postupy pozitivního jednání
Adaptační proces klienta v zařízení sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon, reproduktory, webkameru
- kvalitní internetové připojení
_____________________________________________________________________________________________________________________________
- Problematika adaptace klienta v zařízení sociálních služeb: změny v životě klienta (fyzické, psychické, sociální) a reakce na ně, pojem "adaptační proces", kolizní situace při vzájemné komunikaci klient versus personál v období adaptace a jejich zvládnutí, využití metody sociální práce - práce s jednotlivcem.
- Význam využití konkrétních informací z individuálního plánu v období adaptačního procesu: využití konkrétních informací z IP (zvyklosti klienta, jeho denní režim, oblíbené činnosti, zájmy a záliby z minulosti), význam sociální anamnézy.
- Význam rodiny a blízkých osob v průběhu adaptace klienta: význam rodinné anamnézy, spolupráce s rodinou a přáteli klienta, spolupráce s personálem zařízení, vyvarování se "diagnostických nálepek" ze strany rodiny.
- Význam spolupráce v rámci multidisciplinárního týmu v průběhu adaptace klienta: vymezení pojmu "multidisciplinární tým", kompetence členů týmu a jejich vzájemná spolupráce, komunikace s klientem a jeho rodinou a blízkými osobami.
- Prevence vzniku závislosti klienta na sociální službě: podpora samostatnosti klienta, respektování klienta jako individuality, význam individuálního přístupu ke klientovi.
Přestaňte na mě křičet...! aneb Laskavý a pozitivní přístup ke klientovi
Ne vždy jsou formální i neformální pečovatelé příliš ochotni přemýšlet o stáří, myšlenky na stáří vytěsňují na okraj pozornosti. Z toho vyplývá, že jim může chybět schopnost vcítit se do nároků a problémů života seniorů (obzvláště těch s demencí), chápat je, mít o ně zájem a respektovat je. Tento kurz se proto zaměřuje na podporu pečovatelů, aby pochopili seniory, o které pečují. Téměř všichni lidé s demencí vykazují během své nemoci náročné chování v každodenní péči. Neklid, strach, agrese nebo neustálé výkřiky vnímají spolubydlící, příbuzní a ošetřovatelé jako břemeno. Pečovatelé potřebují důkladné odborné znalosti, aby se mohli profesionálně zabývat takovýmto chováním lidí s demencí a nepropadali vlastním emocím a negativnímu jednání.
- Člověk v centru pečovatelských praktik
- Profesní diskrétnost
- Pozitivní a negativní jednání pečovatele
- Identifikace praktik negativního jednání pečovatele
- Svědek negativního jednání: Co dělat v případě svědectví negativního jednání kolegy?
- Předcházení negativního jednání pečovatele
- Principy vztahu a pomoci, respekt k individualitě klienta, zájem o jeho zvyklosti, prostředí a zázemí.
- Komunikace jako základ pozitivního jednání
- Kolektivní postupy pozitivního jednání
Paliativní přístup a péče u osob s demencí v zařízeních sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
______________________________________________________________________________________________________________________________
- Paliativní přístup a péče: Filozofie, principy, zásady a etika, možnosti a limity konceptu paliativní péče, multidisciplinární spolupráce.
- Demence: Projevy a příznaky, diagnostika, klasifikace, léčba, problémové chování, specifické potřeby, demence a terminální stav života.
- Identifikace a hodnocení potřeb u osob s demencí: Nástroje a postupy pro identifikaci, porozumění a zaznamenávání tělesných, sociálních, psychických a spirituálních potřeb u člověka z demencí, individuální plán paliativní péče.
- Uspokojování tělesných, psychických, sociálních a spirituálních potřeb u lidí s demencí
- Praktické přístupy a postupy při péči o naplňování potřeb umírajícího klienta s demencí včetně péče o tělo, hygienu a výživu a přístup k řešení bolesti.
- Ochrana života, práva klienta s demencí a zástupné rozhodování
- Seznámení s právy klienta s demencí, otázkami omezení jeho autonomie, etikou a legislativou upravující zástupné rozhodování, zapojení rodiny do rozhodování o péči, etické otázky.
- Základy komunikace s člověkem s demencí
- Verbální a neverbální komunikace, alternativní komunikační metody, vnímavost a empatie.
- Metody a koncepty práce s člověkem s demencí v závěru života: Seznámení s pečovatelskými koncepty podporujícími laskavou a důstojnou péči, např. reminiscence, validace, smyslová aktivizace, prvky bazální stimulace, a další.
Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup
- Typologie klienta dle různých kritérií: popis projevů, popis možných komunikačních strategií, nácvik
- Nekomunikující klient: mlčící, stěžující si, nedobrovolný klient, klient v odporu, depresivní klient - příklady z praxe, projevy, pravděpodobné příčiny
- Klient se sebevražednými sklony, agresivní klient: suicidální klient, manipulativní klient, agresivní klient, klient pod vlivem psychoaktivní látky, úzkostný klient - příklady z praxe, projevy, pravděpodobné příčiny
- Klient závislý, klient pedantický: příklady z praxe, projevy, příčiny
- Sebereflexe vlastního chování a jednání