Lektoři
Mgr. Magdaléna Hejlová

Vedoucí sociálního úseku a koordinátorka paliativní péče v Domovech sociálních služeb Litvínov, p. o.
Absolventka Univerzity Karla Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ekonomické fakulty, oboru Sociální práce a Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Teologické fakulty oboru Etika v sociální práci. Oblasti sociální práce se věnuje od roku 2009 v Domovech sociálních služeb Litvínov, p. o., kam nastoupila na detašované pracoviště Křížatecká 16. Od roku 2015 má na starosti pobytové služby Domov pro seniory, Domov se zvláštním režimem pro osoby s chronicky duševním onemocněním a etylickou demencí a Domov se zvláštním režimem pro osoby s Alzheimerovou nemocí a jinými typy demence.
Od roku 2014 je členkou Profesního svazu sociálních pracovníků, nyní místopředsedkyní.
Lektorské činnosti se začala věnovat v roce 2018.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním nebo s lidmi z různých cílových skupin ohrožených sociálním vyloučením. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože často vyžadují specifický přístup v komunikaci. Nový zaměstnanec je často konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jak se má postavit k problematickým situacím v komunikaci. Tento kurz, který by měl ideálně navazovat na kurz Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách, pomůže pracovníkům se zorientovat v typologii klienta v různých cílových skupinách. V nácviku z modelových situací trénuje techniku komunikace, učí se reagovat na konkrétní zvláštnosti klienta, porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi a neposlední řadě pracuje na sebereflexi, náhledu na své vlastní limity a možnosti.