Otevřené kurzy
Základy krizové intervence
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář "Základy krizové intervence" pro pracovníky v sociálních službách představuje základní prostředek pro zvládání situací s osobami, které se z různých příčin staly emočně či psychicky nestabilní. Jedná se o základní dovednost přiblížit se člověku v krizi a poskytnout mu elementární podporu a pomoc, aby mohl získat orientaci v problému a nastartovat své vyrovnávací strategie zvládání stresu či krize. Seminář je určen laikům v oblasti psychologie a napomáhá zvládnout akutní stav krize nejen při mimořádných událostech. Principy práce představované na semináři jsou použitelné v praxi sociální práce napříč všemi druhy sociálních služeb, vyjma krizové pomoci, která zasluhuje rozsáhlejší dovednosti a schopnosti. Účastníci se mají možnost seznámit se základními principy práce s osobami v krizi, aniž by museli zvládat jiné terapeutické metody práce. Základy krizové intervence jsou vhodnou metodou práce pro pracovníky v přímé péči i administrativně technický personál pracující okrajově s klienty sociálních služeb.
Příprava poskytovatelů sociálních služeb na inspekci kvality
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je určen především vedoucím a sociálním pracovníkům, ale i pracovníkům poskytujícím přímou péči uživatelům sociálních služeb. Kurz seznámí účastníky se základními informacemi týkajícími se legislativního ukotvení inspekcí kvality sociálních služeb, s celým průběhem inspekce, jejím předmětem, inspekčním protokolem, s nápravnými opatřeními a rizikovými oblastmi při naplňování standardů kvality. V kurzu budou uvedeny a diskutovány příklady dobré praxe poskytovatelů, nejobávanější kontrolované oblasti a nejčastějších pochybení poskytovatelů sociálních služeb.
Asertivita jako strategie jednání pro pracovníky sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Zranitelnost, křehkost a tíseň seniora v domácí i profesionální péči
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Přestože kvalita poskytovaných sociálních služeb v České republice stoupá a zvyšuje se i úroveň neformální péče, je stále důležité vzdělávat formální i neformální pečovatele v oblasti kvality života seniora, respektive hovořit o jejich zranitelnosti, křehkosti a různých tísních, které prožívají. Péče o seniora se netýká jen zajištění biologických potřeb, ale významnou roli hrají také další potřeby. Tento kurz provede absolventy tématem tísně, tedy jakéhosi stavu, který vylučuje autonomii pečované osoby, respektive omezuje její svobodu vůle a možnost rozhodovat sama za sebe. Tíseň sebou často nese u starších osob nebo osob s dlouhodobými zdravotním znevýhodněním sociální vyloučení, zranitelnost, křehkost a nízký pocit primárního bezpečí. Při kurzu však budou zmiňována také témata narušení osobní rovnováhy s ohledem na životní příběh a rodinný kontext, potíže s předjímáním budoucího života včetně společenské zranitelnosti. Zaměříme se na rizikové praktiky, zanedbávání a zneužívání pečované osoby, patologické jevy spojené se stárnutím a zdravotním znevýhodněním, stavy úzkosti, potíže při vnímání osob a rodiny a psychiatrické potíže při stáří. Cílem kurzu je předat absolventům dostatek teoretických i praktických informací, které je naučí jak podporovat starší osobu v tísnivé situaci, tedy v takové situaci, která může být náročná pro pečovanou osobu a složitá v řešení pro pečovatele nebo pečovatelský tým.
Revize vnitřních pravidel a postupů realizace sociální služby
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz seznámí účastníky s několika možnými pojetími, jak může poskytovatel sociálních služeb přistoupit ke kontrole správnosti a vhodnosti nastavení vnitřních pravidel u registrované sociální služby, stejně jako ke kontrole správnosti a vhodnosti stanovených a v praxi prováděných postupů při realizaci služby pracovníky sociální služby. Téma bude zasazeno do kontextu aktuálně platné legislativy (zákon o sociálních službách, vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, občanský zákoník, zákoník práce a související), se zohledněním specifik různých typů sociálních služeb a potřeb subjektů podílejících se na systému poskytování sociálních služeb (uživatelé, pracovníci a poskytovatel sociální služby, MPSV, donátoři na lokální úrovni a spolupracující subjekty). Kurz pomůže pracovníkům uvědomit si význam kontroly a hodnocení souladu poskytování sociální služby s požadavky legislativy, potřebami osob, kterým je služba poskytovaná, a potřeby motivace pracovníků, kteří se na poskytování služby podílejí. Cílem je předat účastníkům základní strukturu, jak revidovat vnitřní pravidla a postupy a doporučit konkrétní techniky a postupy pro praxi použitelné v sociálních službách.
Základy práce s klientem s agresivním chováním
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Pracovníci působící v různých druzích a formách sociálních služeb se každodenně setkávají s emocionálními změnami klientů. Nepříznivá sociální situace, kterou dlouhodobě nebo aktuálně prožívají, často ovlivňuje psychické rozpoložení klienta, které může mít za následek výkyvy nálad, často spíše do negativního pólu prokazující se osobní nespokojeností, neklidem, ale i verbální či neverbální agresivitou. Ta může být zaměřena na personál, ostatní klienty, vybavení zařízení, ale i sebe sama. Umět pracovat a především ovládat různé komunikační techniky a metody práce s klientem majícím sklony k agresivitě je nezbytné v sociálních službách. Tento kurz si bere za cíl provést účastníky komunikačními dovednostmi s lidmi v agresi, ale i plačícími či manipulativními. Nastaví jim hranice a zdůrazní principy a zásady práce vhodné pro práci s klienty s agresivními sklony. Část kurzu bude také zaměřena na opatření omezující pohyb osob, mapování potřeb klienta, respektive definici nenaplněných potřeb, které mohou vyvolávat neklid a nepohodu klienta. Významná část kurzu bude zaměřena také na zvládání komunikace s neklidným či agresivním klientem a rozplétání jejich negativních pocitů, včetně přípravy a nácviku obtížných rozhovorů při vzrůstajícím stresu. Záměrem je také podporovat respekt pomáhajících pracovníků k emocím druhé strany.
Kvalita je víc, než jen papíry!
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář "Kvalita je víc než jen papíry!" ukazuje praktickou cestu ke skutečné kvalitě v sociálních službách prostřednictvím hodnot a zlepšování vnitřní kultury organizace. Standardy kvality v sociálních službách a způsob, kterým jsme je v České republice uchopili, nás nakonec přivedly k absolutní zavalenosti všemi možnými i nemožnými papíry. Na vše vytváříme dokumentaci, manuály, postupy a metodiky a často také zpracováváme dokumentaci k dokumentaci, a roztáčíme tak nekonečnou spirálu byrokratického papírování. Opravdu ale vedou všechny ty papíry k zajištění, udržení nebo zvyšování kvality služeb, které klientům poskytujeme? Dá se o tom úspěšně pochybovat, už proto, že ve skutečnosti spíše než kvalitu řídíme procesy. Ve výrobním sektoru dobře řízený proces znamená předpoklad dobrého výrobku. Ve službách to ale není tak jednoduché. Základem kvality služeb jsou vždy lidé, pracovníci. A ti se nedají řídit papírem. Věnujeme jim alespoň stejnou pozornost jako papírům? Uvědomujeme si, že motivace, postoje a hodnoty jednotlivých pracovníků a jejich pocit spokojenosti na pracovišti jsou pro kvalitní službu to stěžejní? V rámci tohoto semináře si ukážeme jinou cestu ke kvalitě a profesionalitě v sociálních službách. Cestu založenou na lidech, kteří v sociálních službách pracují. Vlastně budeme hledat odpově´d na otázku, co musíme udělat pro to, aby nás práce bavila a chtěli jsme ji dělat dobře (kvalitně)?
Praktický průvodce individuálním plánováním zejména v pečovatelských službách
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je určený zejména pro pečovatele a pečovatelky (pracovníky v sociálních službách) a sociální pracovníky, a to zejména v pečovatelských službách, ale i v dalších službách sociální péče. Navazuje na vědomosti získané v primárním vzdělávání či v rekvalifikačním kurzu. Kurz umožní jeho účastníkům propojit teorii s praxí prostřednictvím odkazů na konkrétní příklady ze života poskytovatelů. Umožní jim nahlédnout na individuální plánování z jiného úhlu, který jim přinese při plánování velkou úlevu a pochopení, proč vlastně plánovat. Pochopí, co jsou osobní cíle, jak je zjišťovat, jaká vazba existuje mezi nepříznivou sociální situací a osobními cíli, jak zjišťovat potřeby, schopnosti a možnosti uživatele tak, aby na základě těchto znalostí mohl naplánovat s uživatelem průběh péče a vytvořit tak smysluplný individuální plán. Na příkladech je rovněž ukázáno, jak má vypadat hodnocení průběhu služby a naplňování osobních cílů. Dále je na příkladech z praxe poukázáno, jaká specifika platí pří plánování u uživatelů s demencí, s dalším zdravotním postižením, jak plánovat u uživatelů omezených ve svéprávnosti. Cílem kurzu je, aby v závěru účastníci mohli s úlevou říci, „vždyť plánování je tak jednoduché a přirozené!“
Jak správně vést zdravotnickou dokumentaci a jak s ní nakládat
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Cílem školení je seznámit zdravotnické pracovníky v sociálních službách s praktickými otázkami vedení zdravotnické dokumentace a nejčastějšími problémy, které se z pohledu právníků v praxi objevují, to vše s přihlédnutím k poslednímu vývoji v dané oblasti.
Personální standardy kvality v praxi poskytovatelů sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz obsahuje ucelené základní informace o požadavcích personálních standardů kvality sociálních služeb (č. 9 a 10). Současně se zaměřuje na aplikaci teoretických poznatků do praxe sociálních služeb. Program kurzu je zaměřen zejména na organizační strukturu, pracovní profily, kvalifikační požadavky a osobnostní předpoklady zaměstnanců na různých pozicích, na způsob výběru a přijímání nových zaměstnanců, způsob jejich zaškolování, hodnocení zaměstnanců a jejich vzdělávání a možnosti podpory nezávislého odborníka. Účastníci prostřednictvím praktických příkladů a sdílením vlastních zkušeností získají možnost reflektovat vlastní praxi v zařízení, kde působí.