Otevřené kurzy
Individuální plánování s uživateli s demencí
Problematika demence a Alzheimerovi choroby stojí stále mimo zájem veřejnosti, přestože se všeobecně ví, že se toto stále nevyléčitelné onemocnění stává celosvětovou pandemií a významným zdravotním, sociálním i ekonomickým problémem. Počet osob, které onemocní některou z forem demence, každoročně přibývá, zvyšuje se počet závislých na pomoci druhých lidí jak v sociální službě, tak i v přirozeném prostředí pomocí neformálních pečovatelů. Demence snižuje duševní výkonnosti způsobené organickými změnami v mozku, vede k zhoršování stavu až nevratným změnám a způsobuje ztrátu intelektuálních schopností. To postupně přináší například potíže s pamětí nebo s verbální komunikací, osobnostní změny, snižuje se autonomie člověka. Při péči o takto nemocného mají pečovatelé omezené možnosti, jak zjišťovat jeho potřeby, jak plánovat sociální službu a celistvě řešit nepříznivou sociální situaci. Tento kurz je zaměřen na podporu pečujících v oblasti individuálního plánování s uživateli s demencí, a to efektivně, aby se plán hledání potřeb, přání uživatele nestali jen formalitou. Kurz umožní účastníkům nahlédnout na individuální plánování z úhlu pohledu člověka trpícího demencí, pochopit změny chování nemocného a ukáže jim cestu, jak zjišťovat potřeby uživatele a následně s nimi i pracovat.
Práce s rodinou klienta sociálních služeb
Seminář odpovídá na otázky poskytovatelů sociálních služeb, kteří se setkávají s rozdílnými představami svých uživatelů a jejich rodin. Účastníci semináře získají nový pohled na práci s nespokojenou rodinou či uživatelem, který pod vlivem své rodiny nespolupracuje a stává se problémovým klientem. Upevní si znalosti technik řešení konfliktů a posílí své kompetence o nové pohledy na řešení problémů novými a alternativními způsoby práce s rodinou. Vymezí si základní pravidla pro práci s rodinou v rámci své sociální služby a naučí se pracovat se stížnostmi podanými ze strany rodiny, která není klientem služby.
Dítě jako uživatel sociální služby
Účastník kurzu je seznámen s druhy služeb, kde je uživatelem dítě, ať již přímo, nebo nepřímo. Nejprve je věnována pozornost otázce postupného nabývání svéprávnosti dítěte s ohledem na jeho zapojení do plánování služby, projevech vůle, participace, možnosti rozhodnutí o některých záležitostech samostatně nebo prostřednictvím zákonného zástupce. Na příkladech situací z praxe účastníků kurzu jsou následně vyložena specifika poskytování sociálních služeb dětským uživatelům oproti uživatelům dospělým. Tento výklad je doložen o specifika ze služeb, které nemají mezi účastníky zastoupení. Specifická pozornost je adekvátně věnována prvku poskytování služby v DOZP na základě soudního rozhodnutí o ústavní výchově, anonymnímu poskytování v NZDM apod. Vzhledem k tomu, že dětský uživatel může být rovněž objektem poskytování sociálně-právní ochrany dětí, je závěrečná část věnována také pravidlům spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Virtuální realita - komunikace v náročných situacích
Praktický nácvik komunikace s využitím virtuální reality a umělé inteligence
- Prostřednictvím virtuální reality vás přeneseme do situací, které jsou velmi blízko k rozvoji možného konfliktu. AI vyhodnotí vaše odpovědi a vybere adekvátní reakci klienta.
- Díky praktickému nácviku vás naučíme, jak reagovat na situaci hrozící eskalací v konflikt, a to nejen s klientem, ale i jeho rodinou.
- Nacvičíte si, jak postupovat ve vyhrocených situacích, co říkat a kdy naopak mlčet.
- Vzdělávání se mj. opírá o komunikační protokol SPIKES.