Otevřené kurzy

Výběr kurzů

Manipulativní jednání a jak se mu bránit

Datum konání:
21.02.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Mgr. Bc. Jaroslava Chaloupková
Akreditace:
A2024/0717-SP/PC/PP/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Obsah kurzu je zaměřen na všechny, kteří se při své práci setkávají s nátlakovým chováním a manipulací ať již ze strany klientů sociálních služeb, kolegů či dalších lidí, s kterými přicházejí při výkonu svého povolání do kontaktu. Účastníci získají základní informace o tom, co jsou to nátlakové metody a nátlakové chování, jak se projevuje manipulace a jak se proti takovému chování bránit. Kurz je zaměřen jak na teoretické znalosti v dané problematice, tak na získání praktických dovedností, které jsou nezbytnou součástí kvalitního poskytování sociálních služeb. Kurz je veden interaktivní formou, doplněný kazuistikami z oblasti sociálních služeb a nácvikem modelových situací.

Standardy kvality sociálních služeb

Datum konání:
27.02.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Ing. Bc. Jan Sembdner
Akreditace:
A2022/1135-SP/PC
Cílová skupina:
soc. pracovník, pracovník v soc. službách
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Cílem kurzu je poskytnout posluchačům aktuální vzdělávací obsah jako součást celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách dle požadavku Zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a provést je standardy kvality sociálních služeb. Cílem kurzu je taktéž seznámit účastníky s aktuální právní úpravou, s obsahem, se zásadami řádného vedení povinné dokumentace poskytovatele sociálních služeb a poskytnout jim možnosti přímé konzultace jejich stávajících zpracovaných dokumentů formou skupinové práce.

Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora

Datum konání:
28.02.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Bc. Gabriela Lašťovka
Akreditace:
A2024/0164-SP/PC/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Kurz Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta – seniora poskytne účastníkům nejen účinné a efektivní nástroje k zapojení rodiny klienta seniora do procesu poskytování sociální služby, ale naučí je také efektivně a adekvátně reagovat při problematických situacích.
V první části kurzu budou účastníci diskutovat o hlavních specifikách stáří. Důraz bude kladen na roli rodiny v životě starého člověka. Dále budou seznámeni s jednotlivými formami spolupráce s rodinou uživatele sociální služby. Na základě svých poznatků z praxe účastníci také vymezí přínosy i limity při práci s rodinou seniora.  
Ve druhé části budou účastníci prakticky vedeni k prohloubení svých komunikačních dovedností.  Naučí se dobře navázat vtah s jednotlivými rodinnými příslušníky, přizvat je k řešení aktuální situace uživatele sociální služby a také efektivně stanovovat hranice při jednání s jeho rodinou.
V závěrečné části se účastníci dozvědí, jaké jsou nejčastější problematické situace při práci s rodinami klientů seniorů a pomocí modelových situací si upevní znalosti jejich řešení. Prostor bude věnován i praktickým dotazům účastníkům vyplývající z jejich praxe.

Virtuální realita - demence

Datum konání:
03.03.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
PhDr. Mgr. Jakub Jestřáb MBA
Akreditace:
A2023/0549-SP/PC/PP/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1890 Kč / 2490 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

  • Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
  • Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
  • Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
  • Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.

Kapacita kurzu je naplněna.
    Pozvánka
Chci být informován/a o dalším termínu

Virtuální realita - komunikace v náročných situacích

Datum konání:
04.03.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
MUDr. Martin Cikhart
Akreditace:
A2024/1555-SP/PC/VP/PP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
2190 Kč / 2790 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Praktický nácvik komunikace s využitím virtuální reality a umělé inteligence

  • Prostřednictvím virtuální reality vás přeneseme do situací, které jsou velmi blízko k rozvoji možného konfliktu. AI vyhodnotí vaše odpovědi a vybere adekvátní reakci klienta.
  • Díky praktickému nácviku vás naučíme, jak reagovat na situaci hrozící eskalací v konflikt, a to nejen s klientem, ale i jeho rodinou.
  • Nacvičíte si, jak postupovat ve vyhrocených situacích, co říkat a kdy naopak mlčet.
  • Vzdělávání se mj. opírá o komunikační protokol SPIKES.
Kapacita kurzu je naplněna.
    Pozvánka
Chci být informován/a o dalším termínu

Marketing poskytovatele sociální služby

Datum konání:
11.03.2025
Čas zahájení:
9
Lektor:
Mgr. Ing. Jiřina Řezanková MBA
Akreditace:
A2024/1033-SP/PC/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Doba, kdy nebyla marketingu v sociálních službách věnována valná pozornost a propagace organizace a nabízených služeb byla považována za vedlejší aktivitu, dávno skončila. Do možností prezentace jednotlivých sociálních služeb naopak přichází řada sofistikovaných nástrojů a metod, které mají zacílit nejen na potenciální či stávající klienty a získat jejich pozornost, ale také utvářet pozitivní obraz organizace ve společnosti a přilákat pozornost široké veřejnosti nejen k poskytované sociální službě, ale i k jejím idejím, vizím, cílům a myšlenkám. Přispívá k tomu především zvyšující se počet pobytových soukromých poskytovatelů sociálních služeb, rostoucí vliv a postavení privátních neziskových i církevních organizací včetně jejich profesionalizace a podnikavosti. Roste význam segmentace, přičemž jejím důležitým kritériem se stávají individuální potřeby a očekávání klientů obzvláště u zpoplatněných sociálních služeb. Kurz je zaměřen na rozšíření znalostí v oblasti marketingu a marketingové komunikace v sociální službě. I zde poskytovatelé utvářejí systematickou nabídku, plánují a realizují koncepce, tvoří ceny, propagují své myšlenky a služby s cílem dosáhnout jejich směny, a to často za peníze. 

Mozkový jogging - trénink paměti

Datum konání:
17.03.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Helena Žahourová
Akreditace:
A2024/0734-SP/PC
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Cílem tohoto vzdělávacího programu je pomoci jeho účastníkům pochopit fungování paměti a mozku, naučit je používat nástroje (paměťové techniky, asociace, představivost), které jim pomohou lépe si pamatovat a včas si na vše spolehlivě vzpomenout. Snadněji si tak zapamatují veškeré informace, které při své práci potřebují - ať už to jsou informace o uživatelích, o které pečují, o pracovních postupech, harmonogramu prací a všech svých pracovních povinnostech včetně postupů. Předejdou tak nechtěným chybám a opomenutím. Dozví se také, jak si mohou vybudovat rezervní mozkovou kapacitu, a jaký životní styl pomáhá udržet mozek v dobré kondici. což jim pomůže k co nejdelší mentální pohodě. Zároveň tyto poznatky - o paměti, mozku a technikách trénování paměti mohou uplatnit v práci s uživateli (seniory), kterým tak budou moci nabídnout aktivity zaměřené na trénování paměti a dalších kognitivních a exekutivních funkcí. Rozeznají jejich potřeby a možnosti. Uživatelé tak díky těmto aktivitám budou moci využívat benefitů těchto aktivit, jako je mít co nejdéle mozek a mentální schopnosti v lepší formě, tím pádem budou déle soběstační a díky tomu nabydou více sebevědomí a životního elánu, což se nakonec může pozitivně projevit i na jejich fyzickém zdraví. Během semináře se účastníci naučí používat i techniku myšlenkových map k plánování aktivit uživatelů, péče a času a k řešení různorodých problémů, které se mohou v pracovním procesu vyskytnout.  

Základy KBT v práci s klienty s úzkostnými, fobickými a depresivními problémy

Datum konání:
27.03.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Mgr. Roman Pešek
Akreditace:
A2022/1121-SP/VP
Cílová skupina:
soc. pracovník, pracovník v soc. službách, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Kognitivně behaviorální terapie (KBT) je stále se rozvíjející, srozumitelný psychoterapeutický přístup, který má systém a jehož účinnost byla prokázána v terapii úzkostných, fobických a depresivních poruch. Účastníci kurzu budou mít možnost se seznámit se systémem KBT v léčbě těchto poruch a budou jim představeny hlavní metody KBT.

Zdravotnické minimum pro pracovníky terénních a ambulantních služeb - znalost, zkušenost, intuice

Datum konání:
01.04.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Mgr. Marie Jarošová
Akreditace:
A2021/1025-SP/PC
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

V rámci vzdělávacího programu se účastnící seznámí s funkcí lidského těla se zaměřením na geriatrii, získají informace o základních a nejčastějších onemocněních ve stáří, jejich projevech a patologiích. Dozví se, jak správně reagovat a pomoci při náhlé změně zdravotního stavu klienta v domácím prostředí jakožto často první kontakt. Osvojí si praktickou dovednost a obsluhu dnes již běžně používaných zdravotnických přístrojů a pomůcek v domácnosti.  
Snahou kurzu je umět rozpoznat a vyhodnotit možné riziko při zhoršení stavu klienta a pomoci při zprostředkování další odborné péče.

Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup

Datum konání:
07.04.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Mgr. Magdaléna Hejlová
Akreditace:
A2021/0634-SP/PC/PP/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, management
Místo konání:
Unie zaměstnavatelských svazů ČR, Na Pankráci 322/26, 140 00, Praha 4
Počet hodin:
8
Forma:
prezenční
Druh:
základní
Cena:
1490 Kč / 1990 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním, anebo s lidmi z různých cílových skupin ohrožených sociálním vyloučením. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože často vyžadují specifický přístup v komunikaci. Nový zaměstnanec je často  konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jak se má postavit k problematickým situacím v komunikaci. Tento kurz, který by měl ideálně navazovat na kurz Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách pomůže pracovníkům se zorientovat v typologii klienta v různých cílových skupinách a v nácviku z modelových situací trénuje techniku komunikace, učí se reagovat na konkrétní zvláštnosti klienta, porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi a neposlední řadě pracuje na sefereflexi, náhledu na své vlastní limity a možnosti.