Otevřené kurzy
Manipulativní jednání a jak se mu bránit
Obsah kurzu je zaměřen na všechny, kteří se při své práci setkávají s nátlakovým chováním a manipulací ať již ze strany klientů sociálních služeb, kolegů či dalších lidí, s kterými přicházejí při výkonu svého povolání do kontaktu. Účastníci získají základní informace o tom, co jsou to nátlakové metody a nátlakové chování, jak se projevuje manipulace a jak se proti takovému chování bránit. Kurz je zaměřen jak na teoretické znalosti v dané problematice, tak na získání praktických dovedností, které jsou nezbytnou součástí kvalitního poskytování sociálních služeb. Kurz je veden interaktivní formou, doplněný kazuistikami z oblasti sociálních služeb a nácvikem modelových situací.
Standardy kvality sociálních služeb
Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Virtuální realita - komunikace v náročných situacích
Praktický nácvik komunikace s využitím virtuální reality a umělé inteligence
- Prostřednictvím virtuální reality vás přeneseme do situací, které jsou velmi blízko k rozvoji možného konfliktu. AI vyhodnotí vaše odpovědi a vybere adekvátní reakci klienta.
- Díky praktickému nácviku vás naučíme, jak reagovat na situaci hrozící eskalací v konflikt, a to nejen s klientem, ale i jeho rodinou.
- Nacvičíte si, jak postupovat ve vyhrocených situacích, co říkat a kdy naopak mlčet.
- Vzdělávání se mj. opírá o komunikační protokol SPIKES.
Marketing poskytovatele sociální služby
Doba, kdy nebyla marketingu v sociálních službách věnována valná pozornost a propagace organizace a nabízených služeb byla považována za vedlejší aktivitu, dávno skončila. Do možností prezentace jednotlivých sociálních služeb naopak přichází řada sofistikovaných nástrojů a metod, které mají zacílit nejen na potenciální či stávající klienty a získat jejich pozornost, ale také utvářet pozitivní obraz organizace ve společnosti a přilákat pozornost široké veřejnosti nejen k poskytované sociální službě, ale i k jejím idejím, vizím, cílům a myšlenkám. Přispívá k tomu především zvyšující se počet pobytových soukromých poskytovatelů sociálních služeb, rostoucí vliv a postavení privátních neziskových i církevních organizací včetně jejich profesionalizace a podnikavosti. Roste význam segmentace, přičemž jejím důležitým kritériem se stávají individuální potřeby a očekávání klientů obzvláště u zpoplatněných sociálních služeb. Kurz je zaměřen na rozšíření znalostí v oblasti marketingu a marketingové komunikace v sociální službě. I zde poskytovatelé utvářejí systematickou nabídku, plánují a realizují koncepce, tvoří ceny, propagují své myšlenky a služby s cílem dosáhnout jejich směny, a to často za peníze.
Mozkový jogging - trénink paměti
Cílem tohoto vzdělávacího programu je pomoci jeho účastníkům pochopit fungování paměti a mozku, naučit je používat nástroje (paměťové techniky, asociace, představivost), které jim pomohou lépe si pamatovat a včas si na vše spolehlivě vzpomenout. Snadněji si tak zapamatují veškeré informace, které při své práci potřebují - ať už to jsou informace o uživatelích, o které pečují, o pracovních postupech, harmonogramu prací a všech svých pracovních povinnostech včetně postupů. Předejdou tak nechtěným chybám a opomenutím. Dozví se také, jak si mohou vybudovat rezervní mozkovou kapacitu, a jaký životní styl pomáhá udržet mozek v dobré kondici. což jim pomůže k co nejdelší mentální pohodě. Zároveň tyto poznatky - o paměti, mozku a technikách trénování paměti mohou uplatnit v práci s uživateli (seniory), kterým tak budou moci nabídnout aktivity zaměřené na trénování paměti a dalších kognitivních a exekutivních funkcí. Rozeznají jejich potřeby a možnosti. Uživatelé tak díky těmto aktivitám budou moci využívat benefitů těchto aktivit, jako je mít co nejdéle mozek a mentální schopnosti v lepší formě, tím pádem budou déle soběstační a díky tomu nabydou více sebevědomí a životního elánu, což se nakonec může pozitivně projevit i na jejich fyzickém zdraví. Během semináře se účastníci naučí používat i techniku myšlenkových map k plánování aktivit uživatelů, péče a času a k řešení různorodých problémů, které se mohou v pracovním procesu vyskytnout.
Základy KBT v práci s klienty s úzkostnými, fobickými a depresivními problémy
Zdravotnické minimum pro pracovníky terénních a ambulantních služeb - znalost, zkušenost, intuice
Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup
Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním, anebo s lidmi z různých cílových skupin ohrožených sociálním vyloučením. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože často vyžadují specifický přístup v komunikaci. Nový zaměstnanec je často konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jak se má postavit k problematickým situacím v komunikaci. Tento kurz, který by měl ideálně navazovat na kurz Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách pomůže pracovníkům se zorientovat v typologii klienta v různých cílových skupinách a v nácviku z modelových situací trénuje techniku komunikace, učí se reagovat na konkrétní zvláštnosti klienta, porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi a neposlední řadě pracuje na sefereflexi, náhledu na své vlastní limity a možnosti.