Otevřené kurzy
Zdravá chůze aneb Jak chránit svůj pohybový aparát
Pracovní prostředí zdravotních a sociálních pracovníků se stále mění. Moderní technologie, požadavky na růst produktivity a úsporná personální opatření přinášejí vyšší nároky na pohybový aparát zdravotních a sociálních pracovníků. Zejména u pracovníků pracujících v přímém kontaktu s klientem jsou dolní končetiny vysokou měrou zatěžovány. Přetížení a nesprávné pohybové stereotypy vedou k únavě. V případě dlouhodobé zátěže se projevují chronickou bolestí a mohou přerůstat ve vážnější zdravotní problémy. Změnou pohybového vzorce, volbou vhodného typu obuvi, autorelaxačním cvičením nebo automasáží je možné uvedeným problémům předcházet. Tyto praktické dovednosti si osvojí účastníci kurzu, spolu se získáním dalších teoretických znalostí o tom, jak předcházet problémům s dolními končetinami a chodidly.
Úvod do péče o klienty s Parkinsonovou nemocí
Kurz je určen pro pracovníky, kteří poskytují služby sociální péče a sociálního poradenství osobám nemocným Parkinsonovou nemocí, zajišťují jim pomoc a podporu za účelem prevence sociálního vyloučení, pomáhají zajistit jejich fyzickou a psychickou soběstačnost, důstojné prostředí a zacházení a zapojení se v nejvyšší možné míře do běžného života. Obsahem kurzu jsou jednak teoretické informace o příznacích a průběhu nemoci, jednak si účastníci za pomoci figuranta mohou prakticky nacvičit, jak nemocným s Parkinsonovou nemocí pomáhat při běžných denních činnostech. V rámci kurzu si každý účastník může vyzkoušet speciální rukavice, které dokáží navodit třes rukouzpůsobený Parkinsonovou nemocí.
Aktivizace seniorů s využitím prvků biografie klienta
Stárnutí populace se týká celého světa. Stalo se důležitým fenoménem, se kterým musejí počítat všechny systémy ve společnosti, jako jsou systémy zdravotní péče, sociálních služeb a sociálního zabezpečení.V současné době se stále intenzivněji volá po uplatňování holistického přístupu v péči o nemocné.Vedle terapeutických intervencí je stejně důležité pečovat o mezilidský vztah, který je velmi směrodatný pro psychický a fyzický uzdravovací proces, neboť fyzično a psychiku nelze od sebe oddělovat a měly by tudíž jít ruku v ruce. Zhruba před třiceti lety se pacientů zastal prof. Erwin Böhm tím, že se vzepřel situaci, kdy naučená bezmocnost seniory a seniorky spíše váže na lůžko, než aby se pokud možno zachovala, respektive znovu nalezla jejich soběstačnost. Jako první rakouský teoretik v oboru ošetřovatelství sledoval prof. Böhm nové přístupy v geriatrické péči. Podle svého modelu používal biografii jednotlivce jako základ porozumění člověku a jeho chování. Takto se mu podařilo aktivovat, respektive reaktivovat ztracené schopnosti starých a zmatených lidí. Böhmova filozofie zásadně změnila myšlení a postoje pečujících osob. Odměnou za to je podpora maximální soběstačnosti starých lidí a jejich větší aktivní účast na životě.
Virtuální realita - komunikace v náročných situacích
Praktický nácvik komunikace s využitím virtuální reality a umělé inteligence
- Prostřednictvím virtuální reality vás přeneseme do situací, které jsou velmi blízko k rozvoji možného konfliktu. AI vyhodnotí vaše odpovědi a vybere adekvátní reakci klienta.
- Díky praktickému nácviku vás naučíme, jak reagovat na situaci hrozící eskalací v konflikt, a to nejen s klientem, ale i jeho rodinou.
- Nacvičíte si, jak postupovat ve vyhrocených situacích, co říkat a kdy naopak mlčet.
- Vzdělávání se mj.opírá o komunikační protokol SPIKES
Bezpečné a šetrné polohování a mobilizace při péči o klienta v sociálních službách I.
Vzdělávací program vede k prohloubení odborných znalostí a dovedností účastníků v oblasti mobility, imobility a inaktivity. Systematicky řadí poznatky, po jejichž osvojení si je pracovník vědom nezbytných pracovních podmínek, rozumí specifikám fyzické práce a aplikuje při práci základní ergonomickou rozvahu. Součástí programu je hodnocení soběstačnosti a schopnosti spolupráce klienta nebo následná edukace pro šetrnou a bezpečnou manipulaci.
Virtuální realita - komunikace v náročných situacích
Praktický nácvik komunikace s využitím virtuální reality a umělé inteligence
- Prostřednictvím virtuální reality vás přeneseme do situací, které jsou velmi blízko k rozvoji možného konfliktu. AI vyhodnotí vaše odpovědi a vybere adekvátní reakci klienta.
- Díky praktickému nácviku vás naučíme, jak reagovat na situaci hrozící eskalací v konflikt, a to nejen s klientem, ale i jeho rodinou.
- Nacvičíte si, jak postupovat ve vyhrocených situacích, co říkat a kdy naopak mlčet.
- Vzdělávání se mj. opírá o komunikační protokol SPIKES.
Klíč ke zdravější paměti a mozku
Kurz je zaměřen na podporu osobnostního rozvoje účastníků kurzu v oblasti mentálních schopností a kreativity prostřednictvím metod trénování paměti a mentálního mapování. Cílem je pochopení principu přístupu ke zpracování informací atraktivní formou vedoucí ke zlepšení paměti a zkvalitnění života. Účastníci si osvojí techniky usnadňující proces zapamatování. Každá mnemotechnika je v kurzu vysvětlena a následně prakticky zkoušena tak, aby účastníci principy jednotlivých technik nejen pochopili, ale byli jej schopni využívat ve svém praktickém životě, případně i v modifikaci při kognitivní rehabilitaci u svých klientů v sociálních službách.
Život s postižením v obrazech
Co nejdéle doma aneb jak podpořit domácí péči
Konflikt a jeho řešení
Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku porozumění a zvládání konfliktu, se kterým se každý člověk setkává v pracovním i soukromém životě. Východiskem pro pochopení podstaty zvládání konfliktu je úvodní seznámení účastníků s obsahem dvou základních pojmů, které kromě pojmů dalších jsou základem této problematiky – jedná se o názorovou odlišnost a teorii řešení konfliktů, kde se vždy vychází z pozitivní hodnoty konfliktu. Se samotnou problematikou konfliktu se účastníci seznámí prostřednictvím dalších částí programu. Výklad o přínosu konfliktů s pozitivní hodnotou má přispět k odstranění předsudku, že konflikt je vždy něco špatného. Důraz je opakovaně kladen právě na tento aspekt z různých úhlů pohledu (např. využívání šancí, které konflikty nabízejí; vnímání konfliktu jako možnosti se v životě posunout dále). Program je zaměřen i na rozpoznání příznaků konfliktu, na seznámení účastníků se signály vedoucími ke konfliktu. Dostatečný prostor je věnován významu komunikace při řešení konfliktu, kdy si účastníci následně mají možnost v rámci řízené diskuse vyměňovat svoje zkušenosti s vlivem hlavně neverbální komunikace, efektivní zpětné vazby a aktivního naslouchání na vývoj konfliktu mezi dvěma jedinci. Nedílnou součástí programu je vysvětlení spojitosti mezi konfliktem a emocemi.