Otevřené kurzy

Výběr kurzů

Vykazování odbornosti 913

Datum konání:
8. a 9.9.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Mgr. Alois Macek
Cílová skupina:
management, zdrav. pracovník
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
5
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

 

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! 

Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a  počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Obsah semináře

  • metodika pro pořizování a předávání dokladů VZP ČR
  • kontrolní činnost zdravotních pojišťoven, vzájemná práva a povinnosti, kompetence
  • zdravotnická dokumentace, její obsah a vedení
  • úhrada poskytnuté péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
  • principy a možnosti plánování avedení realizace oš. péče
  • ORP a jeho vyplňování
  • spolupráce ze ZP
Kapacita kurzu je naplněna.
    Pozvánka
Chci být informován/a při uvolnění kapacity

Canva: tvořte grafiku jednoduše a s radostí

Datum konání:
11.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Ing. Jiřina Řezanková MBA
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník, ostatní
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1890 Kč / 2190 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! 

Co potřebujete:

  • Staženou aplikaci Microsoft Teams
  • Dvě obrazovky (např. PC a mobil), free verzi Chat GPT. Pokud chcete být jen pozorovatelem, stačí jedna obrazovka.
  • Funkční mikrofon, reproduktory, webkameru
  • Kvalitní internetové připojení

Pro koho je kurz určen?
Pro začátečníky i mírně pokročilé, kteří chtějí tvořit grafiku i videa pro web, sociální sítě, plakáty, prezentace nebo třeba školení – rychle, srozumitelně a s radostí.

Co se naučíte:

  • Základy práce s Canvou - praktická tvorba jednoduché grafiky s využitím šablon. Vlastní tvorba (např. logo, vizitka, koláž aj.). Vlastní velikost návrhu.
  • Práce v editoru s textem, obrázkem, prvkem, tvary. Úpravy obrázku, barev, vlastní barvy a generátor barev. Kopie návrhu, použití stylů, sada pro značku. 
  • Úprava šablon, vkládání log, fotek a dalších prvků.
  • Tvorba příspěvků na sociální sítě, letáků, plakátů, prezentací, úprava videí.
  • Jak si vytvořit vlastní video pozvánku, reels, prezentaci bez potřeby dalších programů.

Co si odnesete:

  • Praktické návody krok za krokem.
  • Ukázkové šablony k dalšímu využití.
  • Přehled funkcí Canvy, o kterých jste možná ani nevěděli (včetně videa).
  • Odvahu tvořit vlastní grafiku a videa

Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora

Datum konání:
16.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Michaela Veselá
Akreditace:
A2024/0164-SP/PC/VP
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník, ostatní
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení
 
Kurz Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta – seniora poskytne účastníkům nejen účinné a efektivní nástroje k zapojení rodiny klienta seniora do procesu poskytování sociální služby, ale naučí je také efektivně a adekvátně reagovat při problematických situacích.
V první části kurzu budou účastníci diskutovat o hlavních specifikách stáří. Důraz bude kladen na roli rodiny v životě starého člověka. Dále budou seznámeni s jednotlivými formami spolupráce s rodinou uživatele sociální služby. Na základě svých poznatků z praxe účastníci také vymezí přínosy i limity při práci s rodinou seniora.  
Ve druhé části budou účastníci prakticky vedeni k prohloubení svých komunikačních dovedností.  Naučí se dobře navázat vtah s jednotlivými rodinnými příslušníky, přizvat je k řešení aktuální situace uživatele sociální služby a také efektivně stanovovat hranice při jednání s jeho rodinou.
V závěrečné části se účastníci dozvědí, jaké jsou nejčastější problematické situace při práci s rodinami klientů seniorů a pomocí modelových situací si upevní znalosti jejich řešení. Prostor bude věnován i praktickým dotazům účastníkům vyplývající z jejich praxe.

Pokojná smrt - akceptace a základy komunikace

Datum konání:
18.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. David Šourek
Akreditace:
A2023/0854-SP/PC/PP/VP
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení
Pracovníci sociálních služeb, zejména ve službách pobytových, se při své práci často setkávají se smrtí a umíráním. Nikdo se na ni nemůže zcela připravit. Nelze se s ní smířit ani jí ignorovat, je a bude součástí našich životů, je a bude součástí sociální péče. 
Pracovníci v sociálních službách musí se smrtí umět pracovat z několika různých pohledů či pozic. Sami se musí vyrovnávat a zpracovat skutečnost, že uživatelé sociálních služeb, o které pečují, odcházejí a umírají. Mlčet o tom, či předstírat, že se to neděje, není řešením. Je ale velmi důležité umět o smrti mluvit s uživateli, kteří „odcházejí“,  je nutné mít znalosti a zkušenost jak komunikovat s rodinnou. Jde o složitý a psychicky náročný proces, který se lze naučit. 

Příprava poskytovatelů sociálních služeb na inspekci kvality

Datum konání:
18.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Jiří Vlček DiS.
Akreditace:
A2023/0557-SP/PC/VP
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Kurz je určen především vedoucím a sociálním pracovníkům, ale i pracovníkům poskytujícím přímou péči uživatelům sociálních služeb. Účastníci se seznámí se základními informacemi týkajícími se legislativního ukotvení inspekcí kvality sociálních služeb, s celým průběhem inspekce, jejím předmětem, inspekčním protokolem, s nápravnými opatřeními a rizikovými oblastmi při naplňování standardů kvality. Budou uvedeny a diskutovány příklady dobré praxe poskytovatelů, nejobávanější kontrolované oblasti a nejčastějších pochybení poskytovatelů sociálních služeb.

Marketing poskytovatele sociální služby

Datum konání:
19.9.2025
Čas zahájení:
8
Lektor:
Mgr. Ing. Jiřina Řezanková MBA
Akreditace:
A2024/1033-SP/PC/VP
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník, ostatní
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Doba, kdy nebyla marketingu v sociálních službách věnována valná pozornost a propagace organizace a nabízených služeb byla považována za vedlejší aktivitu, dávno skončila. Do možností prezentace jednotlivých sociálních služeb naopak přichází řada sofistikovaných nástrojů a metod, které mají zacílit nejen na potenciální či stávající klienty a získat jejich pozornost, ale také utvářet pozitivní obraz organizace ve společnosti a přilákat pozornost široké veřejnosti nejen k poskytované sociální službě, ale i k jejím idejím, vizím, cílům a myšlenkám. Přispívá k tomu především zvyšující se počet pobytových soukromých poskytovatelů sociálních služeb, rostoucí vliv a postavení privátních neziskových i církevních organizací včetně jejich profesionalizace a podnikavosti. Roste význam segmentace, přičemž jejím důležitým kritériem se stávají individuální potřeby a očekávání klientů obzvláště u zpoplatněných sociálních služeb. Kurz je zaměřen na rozšíření znalostí v oblasti marketingu a marketingové komunikace v sociální službě. I zde poskytovatelé utvářejí systematickou nabídku, plánují a realizují koncepce, tvoří ceny, propagují své myšlenky a služby s cílem dosáhnout jejich směny, a to často za peníze. 

Aktivizační činnosti klientů s Alzheimerovou chorobou

Datum konání:
22.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Helena Žahourová
Akreditace:
A2025/0218-SP/PC
Cílová skupina:
soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Aktivizace klientů s Alzheimerovou chorobou v zařízeních s pobytovými službami nebo i v domácím prostředí je nedílnou součástí jejich života, zvláště pro jeho smysluplnou náplň a pro co nejdelší zachování jejich soběstačnosti. K pochopení jejich  potřeb je nutné znát možnosti i omezení klientů s touto formou demence. Kurz seznamuje s touto problematikou a zároveň nabízí celou škálu činností trénujících soběstačnost, smysly, motoriku i kognitivní funkce.

Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup

Datum konání:
23.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Magdaléna Hejlová
Akreditace:
A2025/0221-SP/PC/VP
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním nebo s lidmi z různých cílových skupin ohrožených sociálním vyloučením. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože často vyžadují specifický přístup v komunikaci. Nový zaměstnanec je často  konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jak se má postavit k problematickým situacím v komunikaci. Tento kurz, který by měl ideálně navazovat na kurz Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách, pomůže pracovníkům se zorientovat v typologii klienta v různých cílových skupinách. V nácviku z modelových situací trénuje techniku komunikace, učí se reagovat na konkrétní zvláštnosti klienta, porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi a neposlední řadě pracuje na sebereflexi, náhledu na své vlastní limity a možnosti.

Preterapie - úvod do problematiky

Datum konání:
24.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
PhDr. Markéta Vaculová MBA
Akreditace:
A2024/0161-SP/PC/PP/VP
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník, ostatní
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Účastník kurzu získá jeho absolvováním nejen nové teoretické poznatky, jak lépe komunikovat s klienty s různými potřebami, ale při názorných nácvicích si také vyzkouší, jak tyto přístupy aplikovat v praxi. Naučí se, jakými způsoby lze navázat a především udržet kontakt s obtížně komunikujícími nebo nekomunikujícími. Rozvine svou schopnost bezpodmínečně pozitivního přijetí klienta a díky vhledu do terapeutických a komunikačních možností, vycházejících z přístupu orientovaného na člověka, pozná a pochopí nové možnosti, jak efektivněji s ním pracovat.

 

Objevte kouzlo umělé inteligence s ChatGPT

Datum konání:
25.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Ing. Jiřina Řezanková MBA
Cílová skupina:
management, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, zdrav. pracovník, ostatní
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1890 Kč / 2190 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

Přihlaste se a dejte umělé inteligenci šanci stát se vaším parťákem, ne strašákem.

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! 

Pro koho je kurz určen?

  • Pro všechny zvídavé začátečníky i mírně pokročilé.

Co potřebujete:

  • Staženou aplikaci Microsoft Teams
  • Dvě obrazovky (např. PC a mobil), free verzi Chat GPT. Pokud chcete být jen pozorovatelem, stačí jedna obrazovka.
  • Funkční mikrofon, reproduktor, webkameru
  • Kvalitní internetové připojení

Co se naučíte:

  • Jak funguje ChatGPT a jak ho bezpečně a efektivně používat.
  • Jak si s ním zjednodušit každodenní práci: od psaní e-mailů, nápadů na příspěvky až po kontrolu textů nebo tvorbu osnov.
  • Jaké jsou ověřené prompty a pokročilé promptovací techniky?
  • Jak ho využít v marketingu, komunikaci, projektovém řízení, administrativě i vzdělávání.
  • Jak zapojit ChatGPT do svého každodenního pracovního i osobního života a kde všude nám může pomoci?
  • Jak se stát více pokročilým uživatelem ChatGPT a získat přehled o všech nových funkcích?
  • Jak snížit riziko „halucinování“ a zvýšit přesnost odpovědí?
  • Jak využít AI k automatizaci rutinních činností?
  • A jak zvýšit svoje AI dovednosti a díky tomu se lépe připravit na budoucnost a být tak o krok napřed?

Co si odnesete:

  • Nové poznatky do praxe.
  • Přístup k doporučeným nástrojům.
  • Sebevědomí při používání nástroje, který mění způsob práce ve 21. století.