Otevřené kurzy

Výběr kurzů

Základy krizové intervence

Datum konání:
16.6.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Kristýna Farkašová
Akreditace:
A2024/0163-SP/PC/VP
Cílová skupina:
soc. pracovník, pracovník v soc. službách, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1890 Kč / 2290 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Seminář "Základy krizové intervence" pro pracovníky v sociálních službách představuje základní prostředek pro zvládání situací s osobami, které se z různých příčin staly emočně či psychicky nestabilní. Jedná se o základní dovednost přiblížit se člověku v krizi a poskytnout mu elementární podporu a pomoc, aby mohl získat orientaci v problému a nastartovat své vyrovnávací strategie zvládání stresu či krize. Seminář je určen laikům v oblasti psychologie a napomáhá zvládnout akutní stav krize nejen při mimořádných událostech. Principy práce představované na semináři jsou použitelné v praxi sociální práce napříč všemi druhy sociálních služeb, vyjma krizové pomoci, která zasluhuje rozsáhlejší dovednosti a schopnosti. Účastníci se mají možnost seznámit se základními principy práce s osobami v krizi, aniž by museli zvládat jiné terapeutické metody práce. Základy krizové intervence jsou vhodnou metodou práce pro pracovníky v přímé péči i administrativně technický personál pracující okrajově s klienty sociálních služeb.

 

Aktuality v personální a mzdové problematice od roku 2025 – flexi novela Zákoníku práce

Datum konání:
26.6.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Zdeněk Křížek
Cílová skupina:
ostatní, management, ekonom
Místo konání:
Webinář
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1590 Kč / 2090 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Legislativní změny v oblasti personální a mzdové problematiky, především se změnami v zákoníku práce v roce 2025, a další důležité novinky nezbytné pro práci zaměstnavatelů.

  • Změny v zákoníku práce od 1. 1. 2025 a 1.6.2025
  • Praktická aplikace novely Zákoníku práce 2025
  • Zákonné příplatky ke mzdě, platu nebo odměně
  • Pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění v roce 2025
  • Daň z příjmu – závislá činnost
  • Problematika stravování
  • Další případné novinky podle aktuálního vývoje legislativy

Rozšířené povinnosti poskytovatele dle SQSS 15

Datum konání:
16.7.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Ing. Daniela Lusková MPA, MHA
Cílová skupina:
soc. pracovník, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
4
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
390 Kč / 590 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Obsah semináře:

zákon – veřejný závazek – důstojnost – sledování – hodnocení efektivity

  • Tvorba pravidel pro sledování a hodnocení souladu poskytování sociální služby se zákonnými základními zásadami sociální služby, definovaným posláním, cíli a zásadami poskytovatele
  • Praktické uchopení průběžného sledování hodnocení individuálního přístupu, důstojnosti, lidských práv
  • Zjišťování spokojenosti osob jinak než dotazníkem
  • Praktické ukázky a příklady řešení
Kapacita kurzu je naplněna.
    Pozvánka
Chci být informován/a při uvolnění kapacity

Rozšířené povinnosti poskytovatele dle SQSS 15

Datum konání:
18.8.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Ing. Daniela Lusková MPA, MHA
Cílová skupina:
soc. pracovník, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
4
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
390 Kč / 590 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Obsah semináře:

zákon – veřejný závazek – důstojnost – sledování – hodnocení efektivity

  • Tvorba pravidel pro sledování a hodnocení souladu poskytování sociální služby se zákonnými základními zásadami sociální služby, definovaným posláním, cíli a zásadami poskytovatele
  • Praktické uchopení průběžného sledování hodnocení individuálního přístupu, důstojnosti, lidských práv
  • Zjišťování spokojenosti osob jinak než dotazníkem
  • Praktické ukázky a příklady řešení
Kapacita kurzu je naplněna.
    Pozvánka
Chci být informován/a při uvolnění kapacity

Rozšířené povinnosti poskytovatele dle SQSS 15

Datum konání:
20.8.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Ing. Daniela Lusková MPA, MHA
Cílová skupina:
soc. pracovník, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
4
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
390 Kč / 590 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! 

Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Obsah semináře:

zákon – veřejný závazek – důstojnost – sledování – hodnocení efektivity

  • Tvorba pravidel pro sledování a hodnocení souladu poskytování sociální služby se zákonnými základními zásadami sociální služby, definovaným posláním, cíli a zásadami poskytovatele
  • Praktické uchopení průběžného sledování hodnocení individuálního přístupu, důstojnosti, lidských práv
  • Zjišťování spokojenosti osob jinak než dotazníkem
  • Praktické ukázky a příklady řešení

Vykazování odbornosti 913

Datum konání:
8. a 9.9.2025
Čas zahájení:
9:00
Lektor:
Mgr. Alois Macek
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
5
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

 

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! 

Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a  počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Obsah semináře

  • metodika pro pořizování a předávání dokladů VZP ČR
  • kontrolní činnost zdravotních pojišťoven, vzájemná práva a povinnosti, kompetence
  • zdravotnická dokumentace, její obsah a vedení
  • úhrada poskytnuté péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
  • principy a možnosti plánování avedení realizace oš. péče
  • ORP a jeho vyplňování
  • spolupráce ze ZP

Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora

Datum konání:
16.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Michaela Veselá
Akreditace:
A2024/0164-SP/PC/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní) 
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení
 
Kurz Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta – seniora poskytne účastníkům nejen účinné a efektivní nástroje k zapojení rodiny klienta seniora do procesu poskytování sociální služby, ale naučí je také efektivně a adekvátně reagovat při problematických situacích.
V první části kurzu budou účastníci diskutovat o hlavních specifikách stáří. Důraz bude kladen na roli rodiny v životě starého člověka. Dále budou seznámeni s jednotlivými formami spolupráce s rodinou uživatele sociální služby. Na základě svých poznatků z praxe účastníci také vymezí přínosy i limity při práci s rodinou seniora.  
Ve druhé části budou účastníci prakticky vedeni k prohloubení svých komunikačních dovedností.  Naučí se dobře navázat vtah s jednotlivými rodinnými příslušníky, přizvat je k řešení aktuální situace uživatele sociální služby a také efektivně stanovovat hranice při jednání s jeho rodinou.
V závěrečné části se účastníci dozvědí, jaké jsou nejčastější problematické situace při práci s rodinami klientů seniorů a pomocí modelových situací si upevní znalosti jejich řešení. Prostor bude věnován i praktickým dotazům účastníkům vyplývající z jejich praxe.

Pokojná smrt - akceptace a základy komunikace

Datum konání:
18.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. David Šourek
Akreditace:
A2023/0854-SP/PC/PP/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení
Pracovníci sociálních služeb, zejména ve službách pobytových, se při své práci často setkávají se smrtí a umíráním. Nikdo se na ni nemůže zcela připravit. Nelze se s ní smířit ani jí ignorovat, je a bude součástí našich životů, je a bude součástí sociální péče. 
Pracovníci v sociálních službách musí se smrtí umět pracovat z několika různých pohledů či pozic. Sami se musí vyrovnávat a zpracovat skutečnost, že uživatelé sociálních služeb, o které pečují, odcházejí a umírají. Mlčet o tom, či předstírat, že se to neděje, není řešením. Je ale velmi důležité umět o smrti mluvit s uživateli, kteří „odcházejí“,  je nutné mít znalosti a zkušenost jak komunikovat s rodinnou. Jde o složitý a psychicky náročný proces, který se lze naučit. 

Příprava poskytovatelů sociálních služeb na inspekci kvality

Datum konání:
18.9.2025
Čas zahájení:
8:00
Lektor:
Mgr. Jiří Vlček DiS.
Akreditace:
A2023/0557-SP/PC/VP
Cílová skupina:
soc. pracovník, pracovník v soc. službách, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Kurz je určen především vedoucím a sociálním pracovníkům, ale i pracovníkům poskytujícím přímou péči uživatelům sociálních služeb. Kurz seznámí účastníky se základními informacemi týkajícími se legislativního ukotvení inspekcí kvality sociálních služeb, s celým průběhem inspekce, jejím předmětem, inspekčním protokolem, s nápravnými opatřeními a rizikovými oblastmi při naplňování standardů kvality. V kurzu budou uvedeny a diskutovány příklady dobré praxe poskytovatelů, nejobávanější kontrolované oblasti a nejčastějších pochybení poskytovatelů sociálních služeb.

Marketing poskytovatele sociální služby

Datum konání:
19.9.2025
Čas zahájení:
8
Lektor:
Mgr. Ing. Jiřina Řezanková MBA
Akreditace:
A2024/1033-SP/PC/VP
Cílová skupina:
zdrav. pracovník, soc. pracovník, pracovník v soc. službách, ostatní, management
Místo konání:
Webinář
Počet hodin:
8
Forma:
online
Druh:
základní
Cena:
1390 Kč / 1890 Kč (člen APSS ČR / nečlen)

ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.

Počítač (stolní nebo notebook), který má:

  • funkční mikrofon 
  • funkční sluchátka nebo reproduktory
  • funkční webkameru
  • kvalitní internetové připojení

Doba, kdy nebyla marketingu v sociálních službách věnována valná pozornost a propagace organizace a nabízených služeb byla považována za vedlejší aktivitu, dávno skončila. Do možností prezentace jednotlivých sociálních služeb naopak přichází řada sofistikovaných nástrojů a metod, které mají zacílit nejen na potenciální či stávající klienty a získat jejich pozornost, ale také utvářet pozitivní obraz organizace ve společnosti a přilákat pozornost široké veřejnosti nejen k poskytované sociální službě, ale i k jejím idejím, vizím, cílům a myšlenkám. Přispívá k tomu především zvyšující se počet pobytových soukromých poskytovatelů sociálních služeb, rostoucí vliv a postavení privátních neziskových i církevních organizací včetně jejich profesionalizace a podnikavosti. Roste význam segmentace, přičemž jejím důležitým kritériem se stávají individuální potřeby a očekávání klientů obzvláště u zpoplatněných sociálních služeb. Kurz je zaměřen na rozšíření znalostí v oblasti marketingu a marketingové komunikace v sociální službě. I zde poskytovatelé utvářejí systematickou nabídku, plánují a realizují koncepce, tvoří ceny, propagují své myšlenky a služby s cílem dosáhnout jejich směny, a to často za peníze.