Otevřené kurzy
Pokojná smrt - akceptace a základy komunikace
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Příprava poskytovatelů sociálních služeb na inspekci kvality
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je určen především vedoucím a sociálním pracovníkům, ale i pracovníkům poskytujícím přímou péči uživatelům sociálních služeb. Účastníci se seznámí se základními informacemi týkajícími se legislativního ukotvení inspekcí kvality sociálních služeb, s celým průběhem inspekce, jejím předmětem, inspekčním protokolem, s nápravnými opatřeními a rizikovými oblastmi při naplňování standardů kvality. Budou uvedeny a diskutovány příklady dobré praxe poskytovatelů, nejobávanější kontrolované oblasti a nejčastějších pochybení poskytovatelů sociálních služeb.
Aktivizační činnosti klientů s Alzheimerovou chorobou
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Aktivizace klientů s Alzheimerovou chorobou v zařízeních s pobytovými službami nebo i v domácím prostředí je nedílnou součástí jejich života, zvláště pro jeho smysluplnou náplň a pro co nejdelší zachování jejich soběstačnosti. K pochopení jejich potřeb je nutné znát možnosti i omezení klientů s touto formou demence. Kurz seznamuje s touto problematikou a zároveň nabízí celou škálu činností trénujících soběstačnost, smysly, motoriku i kognitivní funkce.
Nácvik komunikace s klienty vyžadujícími specifický přístup
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním nebo s lidmi z různých cílových skupin ohrožených sociálním vyloučením. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože často vyžadují specifický přístup v komunikaci. Nový zaměstnanec je často konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jak se má postavit k problematickým situacím v komunikaci. Tento kurz, který by měl ideálně navazovat na kurz Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách, pomůže pracovníkům se zorientovat v typologii klienta v různých cílových skupinách. V nácviku z modelových situací trénuje techniku komunikace, učí se reagovat na konkrétní zvláštnosti klienta, porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi a neposlední řadě pracuje na sebereflexi, náhledu na své vlastní limity a možnosti.
Rozšířené povinnosti poskytovatele dle SQSS 15
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Obsah semináře:
zákon – veřejný závazek – důstojnost – sledování – hodnocení efektivity
- Tvorba pravidel pro sledování a hodnocení souladu poskytování sociální služby se zákonnými základními zásadami sociální služby, definovaným posláním, cíli a zásadami poskytovatele
- Praktické uchopení průběžného sledování hodnocení individuálního přístupu, důstojnosti, lidských práv
- Zjišťování spokojenosti osob jinak než dotazníkem
- Praktické ukázky a příklady řešení
Manipulativní jednání a jak se mu bránit
ŠKOLENÍ BUDE PROBÍHAT ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Obsah kurzu je zaměřen na všechny, kteří se při své práci setkávají s nátlakovým chováním a manipulací, ať již ze strany klientů sociálních služeb, kolegů či dalších lidí, s kterými přicházejí při výkonu svého povolání do kontaktu. Účastníci získají základní informace o tom, co jsou to nátlakové metody a nátlakové chování, jak se projevuje manipulace a jak se proti takovému chování bránit. Kurz je zaměřen na teoretické znalosti v dané problematice, tak i na získání praktických dovedností, které jsou nezbytnou součástí kvalitního poskytování sociálních služeb. Seminář je veden interaktivní formou, doplněný kazuistikami z oblasti sociálních služeb a nácvikem modelových situací.
Základy paliativní péče
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
V rámci vzdělávacího programu se absolvent seznámí s možnostmi a limity poskytování paliativní péče v sociálních službách.Cílem paliativní péče je zmírnit bolest a další tělesná a duševní strádání, zachovat klientovu důstojnost a poskytnout podporu jeho blízkým. Bude vysvětleno, jak paliativní péči poskytovat klientům, kteří trpí nevyléčitelnou chorobou v pokročilém nebo konečném stádiu tak, aby byla chráněna jejich důstojnost a byla zachována kvalita jejich života.
Motivace versus manipulace klientů v sociálních službách
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář představuje jedno ze základních témat současné sociální praxe napříč všemi sociálními službami i cílovými skupinami. Klade si za cíl vyvolat u pracovníků v přímé péči diskuzi a rozmýšlení nad skutečnou kvalitou poskytování služeb. Prostřednictvím konkrétních kazuistik, společných cvičen a brainstormingu nacházíme odpovědi na otázky efektivnosti nejpoužívanějších komunikačních technik. Diskuze nad tématem vedou k objevování hodnotových priorit i postojů a jejich upevňování či vymezování se vůči špatné praxi, která nemusí být vůči klientovi šetrná a ohleduplná. Účastníci se seznámí se základními technikami správné a vhodné motivace uživatelů, realizací individuálních plánů dle specifik cílových skupin a vymezí si základní hranice mezi motivací a manipulací.
- Úvod do problematiky tématu
- Rozdíly mezi motivací a manipulací
- Motivace na základě potřeb uživatele a svobodné vůle
- Nastavení individuálních plánů klienta
- Příklady dobré praxe
Zdravotnické minimum pro pracovníky terénních a ambulantních služeb - znalost, zkušenost, intuice
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Eliminace nežádoucích jevů na pracovišti a utváření pozitivního pracovního klimatu v sociálních službách
Počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program se zaměřuje na pracovní týmy na všech úrovních poskytovatele sociální služby. Nelze totiž od sebe odlučovat efektivitu a kvalitu vztahů v pracovním týmu od kvality poskytované sociální služby a osobní spokojenosti klienta. Jde o propojené nádoby. Pracovní klima lze vnímat z hlediska jeho stálosti, intenzity, atraktivity, kvality. Klima v sociálních službách může být pozitivní, otevřené, tvůrčí, inspirativní, podnětné, zdravé, motivující bez konfliktů a krizí, kterých vzniká každodenně celá řada. Prakticky se jim nelze vyhnout. Konflikt je obyčejně vnímán jako střet něčeho s něčím a lze jej považovat za stav, který vnáší nerovnováhu nebo nestabilitu. Individuální zkušenost s konfliktem může být negativní nebo pozitivní, podle toho, jak se k němu každý jedinec staví. Tento kurz seznamuje frekventanty se základními principy a typy nežádoucích jevů a patologických vztahů v organizacích poskytujících sociální služby. Vysvětluje jednotlivé formy a projevy těchto jevů s důrazem na dopady na pracovníky a rovněž se zabývá dopady na organizaci jako celek. Specifikuje možné druhy ztrát, které krizové situace způsobují. Kurz se zabývá také možnými dopady na kvalitu poskytované sociální služby a spokojenost jejího klienta. Účastníci navzájem sdílejí a analyzují své zkušenosti a na základě získaných informací navrhují možnosti řešení daných situací vedoucích ke kvalitě sociální služby i kvalitě vztahů na pracovišti.